Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest poniedziałek, 16 czerwca 2025, 11:47

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czwartek, 19 marca 2009, 19:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: niedziela, 23 września 2007, 14:35
Posty: 477
Witam.

Ponieważ dostawca internetu zrywa połączenia DSL (kiepska linia prawdopodobnie) chciałbym przedstawić mu log z kilku dni odnośnie tego kiedy połączenia były zrywane i nawiązywane ponownie.

Czy jestem w stanie "wyciągnąć" te informacje z NND ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 19 marca 2009, 23:43 
Offline

Rejestracja: czwartek, 26 lutego 2009, 01:40
Posty: 86
zobacz w /var/log/

- errors
- kernel
- messages -> przykład -> Mar 19 16:03:08 Host pppd[237]: Connection terminated.
- netcheck ( jeśli masz )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 20 marca 2009, 02:24 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: niedziela, 16 maja 2004, 21:32
Posty: 1203
Lokalizacja: Bieruń
a po co Ci logi? zadwon na 19330 i zglos awarie, a czy byly zerwania czy nie to sami beda wiedziec, twoje logi ich nie przekonaja.no i moze zapycha ci sie lacze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 20 marca 2009, 11:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 09:59
Posty: 287
Lokalizacja: Lublin
Dokladnie, sprawdz ping z wlaczonym lane i wylaczonym. Podlacz sobie kompa bezposrednio pod modem i sprawdz czy tez zrywa. Zawsze mozesz ich troche pokatowac, czasem to pomaga.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 20 marca 2009, 14:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: niedziela, 23 września 2007, 14:35
Posty: 477
Co znaczy "zapycha łącze?", i co ma wspólnego zapchane łącze z zerwaniem połączenia (LEDy na modemie).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 20 marca 2009, 14:39 
Offline
PGF

Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2006, 14:09
Posty: 2112
Lokalizacja: Poznań
mes mariusz pisze:
Co znaczy "zapycha łącze?", i co ma wspólnego zapchane łącze z zerwaniem połączenia (LEDy na modemie).

Nic, kolega po prostu lubi teorie spiskowe.

Faktycznie, Twoje logi mało dadzą. Pomiary, których dokona technik, są wystarczające i dużo pewniejsze.

_________________
Dedykowane systemy CRM, e-commerce i witryny korporacyjne.
Software House Poznań


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota, 21 marca 2009, 15:11 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 10:46
Posty: 1551
Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli to DSL TP to na infolinii mogą bez problemu sprawdzić logi, dokonać pomiarów parametrów linii itp. Wiele się zmieniło na plus w dziale obsługi DSL!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela, 22 marca 2009, 18:19 
Offline

Rejestracja: czwartek, 11 grudnia 2008, 19:42
Posty: 7
Od paru dni mam podobny problem jak autor postu.
Co 10-15 min zrywa mi połączenie, a jak już jest połączony to i tak internet działa bardzo wolno, lub wcale. Pingi mam rzędu 5000ms i w górę. Wszystko zaczęło się w piątek rano i trwa do teraz. 4 miesiące wszystko działało idealnie.
Paradoks w tym że kiedy podłącze modem usb do swojego komputera, skonfiguruje połączenie to wszystko działa w miarę dobrze, połączenie nie jest zrywane a pingi w miarę niskie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela, 22 marca 2009, 19:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: niedziela, 23 września 2007, 14:35
Posty: 477
Ja mam DSL-a (i wszystko wskazuje na to, że usterka wynikała z samoczynnego zgłaszania się faksu po kilku dzwonkach - faks był wpięty do linii bez filtra ADSL, i sygnały faksu desynchronizowały DSL-a). Technicy z TP SA doszli do tego, jak próbowali się do nas dodzwonić, zgłaszał się faks, i w tym momencie padał DSL).

Po twoim modemie z wyjściem USB wnioskuję, że to o ADSL pewnie chodzi, choć nie koniecznie, z resztą od strony sprzętu to praktycznie to samo. No chyba, że chodzi o obsługę, kontakt z klientem, i szybkość interwencji. Trzeba przyznać, że obsługa dla klientów usług DSL jest dużo sympatyczniejsza, i skuteczniejsza niż względem klientów ADSL-owych.

Jeśli po łączu USB na tej linii internet chodzi bez zarzutów, to pozostaje zapewne

- uszkodzenie modemu,
- uszkodzenie kabelka sieciowego
- uszkodzenie karty sieciowej w komputerze
- problemów z systemem operacyjnym

I pewnie jeszcze parę innych możliwości dałoby się wymyślić ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 23 marca 2009, 00:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: wtorek, 18 kwietnia 2006, 10:58
Posty: 266
Lokalizacja: Rzeszów
witam podobny problem miałem któryś kabel nie łączy w telefonie, lub filtr klapnięty albo odwrotnie podłączone, ale na pewno któraś złączka nie łączy

_________________
AMD Se 2600+ / HDD: 80Gb / DDR 512Mb / Neo 6Mb/s / 25 maszyn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 23 marca 2009, 00:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: niedziela, 23 września 2007, 14:35
Posty: 477
Szurik pisze:
witam podobny problem miałem któryś kabel nie łączy w telefonie, lub filtr klapnięty albo odwrotnie podłączone, ale na pewno któraś złączka nie łączy

Jeśli chodzi o podobny problem do kolegi lanzone (a to jemu zdaje się, próbujesz udzielić porady) to błądzisz :-). Przecież wyraźnie napisał, że na łączu USB mu śmiga bez problemu. No chyba, że założymy uszkodzenie gniazdka od WAN-u w modemie z interfejsem RJ45.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting: Compus-Net
RobertKonik.pl