Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest piątek, 25 lipca 2025, 03:01

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa, 25 października 2006, 21:58 
Offline

Rejestracja: niedziela, 5 września 2004, 11:54
Posty: 42
Od kilku dni mam następujący problem. Objawia się to tak jakbym wkładał i wyciągał wtyczkę od modemu Speedtouch 330 ( srebrny ) . Połaczenia nie zrywa ale cały ruch z internetem się zatrzymuje i za ok 30s wraca. Potem jest normalnie kilka minut ( kilkanaście, czasem pół dnia ) i znowu to samo. Załączam fragment loga :

: [/] [] ()
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Found SpeedTouch USB modem
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Modem revision: 0200
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset     36 with probability 100%
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset    983 with probability 100%
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Firmware info (CRC:0xd80bf9f7, Size:991, Checked: Yes, Alcatel/Thomson Boot block (old))
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset   1027 with probability 100%
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset 762642 with probability 100%
Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Firmware info (CRC:0x78039fed, Size:762650, Checked: Yes, 3.0.6 - MacOSX - Win32)
Oct 25 21:34:46 serwer modem_run[261]: BLOCK1 :    991 bytes   uploaded : OK
Oct 25 21:34:46 serwer modem_run[261]: BLOCK2 :    511 bytes downloaded : OK
Oct 25 21:34:49 serwer modem_run[261]: BLOCK3 : 762650 bytes   uploaded : OK
Oct 25 21:34:49 serwer modem_run[261]: BLOCK4 :    511 bytes downloaded : OK
Oct 25 21:34:50 serwer modem_run[261]: Modem reference : 35717710......
Oct 25 21:35:03 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went up
Oct 25 21:35:20 serwer modem_run[261]: ADSL synchronization has been obtained
Oct 25 21:35:20 serwer modem_run[261]: ADSL line is up (2496 kbit/s down | 320 kbit/s up)
Oct 25 21:35:21 serwer pppoa3[269]: host  --> pppoa3 --> modem stream ready
Oct 25 21:35:21 serwer pppoa3[270]: modem --> pppoa3 --> host  stream ready
Oct 25 21:41:28 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went down
Oct 25 21:41:40 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went up


Ostatnie 2 linijki się powtarzają, modem mryga lampką, lampka się zapala i jest ok przez chwilę. Spotkał się może ktoś z podobnym problemem?

Da się może zmniejszyć na siłę prędkość linii ?

_________________
Mamy prawo do szczescia ale nie mamy szczescia do prawa (i komputerow)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa, 25 października 2006, 22:11 
Offline
PGF

Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2006, 14:09
Posty: 2112
Lokalizacja: Poznań
IMO problem lini. Zobacz czy masz w dobra strone podlaczone te takie filtry a jak tak to proponuje telefon do tp.

_________________
Dedykowane systemy CRM, e-commerce i witryny korporacyjne.
Software House Poznań


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 26 października 2006, 06:47 
Offline

Rejestracja: niedziela, 5 września 2004, 11:54
Posty: 42
Filtry mam dobrze podłączone. Nawet jak zostawie podłączoną do linii samą neostrade to nic nie zmienia.

Bede dzwonił do TP w takim razie.

PS. Czy da się zrobić tak, żeby wymusić na programie modem_run mniejszą prędkośc linii niż maksymalna ?

_________________
Mamy prawo do szczescia ale nie mamy szczescia do prawa (i komputerow)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 27 października 2006, 23:06 
Offline

Rejestracja: środa, 2 listopada 2005, 00:08
Posty: 69
Lokalizacja: almost Gdańsk
Ja bym proponował najpierw zrobić testy tej neo na windzie. Na tepsowskim sofcie i sterach pod win. Jeśliby się wtedy kaszaniło to tel do ------> TPSA.

_________________
W LAN-ie wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną.
DSL 4mbit | 12 osób


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 2 listopada 2006, 19:21 
Offline

Rejestracja: niedziela, 5 września 2004, 11:54
Posty: 42
Prawdę mówiąc to bardzo nie chce mi się instalować Windowsa. Próbowałem za to na Slackware i na NND i na różnych wersjach sterowników od modemu. Dodam, że system działa już jakieś 3 miesiące a wcześniej problemów nie było. Do TPSA dzwoniłem ale nie wiele idzie u nich osiągnąć. Niby wysłali kogoś kto sprawdził linie ( kabel chyba z tego co zrozumiałem ) oni coś sprawdzili jeszcze w centrali. Mieli wysłać montera żeby naprawił ale słuch o nim zaginął. Jak tam z nimi rozmawiać, pod jakie numery dzwonić, z kim gadać, co mówić? Przedstawiać problem czy po prostu udawać idiotę i mówić "Panie internet mnie nie działa" ?

Dodam jeszcze, że rozłącza najczęściej w godzinach mniej więcej 17-21 (nie mam nic co crona dopisane :D ) .

Ponawiam też pytanie o to czy da się zmniejszyć po stronie klienta prędkość linii tak jak kiedyś pamiętam można było zrobić, żeby modem 56k łączył się z prędkością np.33,6k . Można coś takiego zrobić z Thompsonem i neo bo mogę spokojnie zrezygnować z maksymalnej prędkości na rzecz stabilności działania.

_________________
Mamy prawo do szczescia ale nie mamy szczescia do prawa (i komputerow)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 2 listopada 2006, 21:40 
Offline

Rejestracja: środa, 2 listopada 2005, 00:08
Posty: 69
Lokalizacja: almost Gdańsk
Na Twoje problemy polecam stronę neostrada.info, a zwłaszcza tamtejsze forum.

_________________
W LAN-ie wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną.
DSL 4mbit | 12 osób


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 2 listopada 2006, 21:44 
Offline
PGF

Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2006, 14:09
Posty: 2112
Lokalizacja: Poznań
vacpan pisze:
Prawdę mówiąc to bardzo nie chce mi się instalować Windowsa. Próbowałem za to na Slackware i na NND i na różnych wersjach sterowników od modemu. Dodam, że system działa już jakieś 3 miesiące a wcześniej problemów nie było. Do TPSA dzwoniłem ale nie wiele idzie u nich osiągnąć. Niby wysłali kogoś kto sprawdził linie ( kabel chyba z tego co zrozumiałem ) oni coś sprawdzili jeszcze w centrali. Mieli wysłać montera żeby naprawił ale słuch o nim zaginął. Jak tam z nimi rozmawiać, pod jakie numery dzwonić, z kim gadać, co mówić? Przedstawiać problem czy po prostu udawać idiotę i mówić "Panie internet mnie nie działa" ?

Kilka razy musisz zadzwonic az cos zrobia - norma.
vacpan pisze:
Dodam jeszcze, że rozłącza najczęściej w godzinach mniej więcej 17-21 (nie mam nic co crona dopisane :D ) .

Linia.
vacpan pisze:
Ponawiam też pytanie o to czy da się zmniejszyć po stronie klienta prędkość linii tak jak kiedyś pamiętam można było zrobić, żeby modem 56k łączył się z prędkością np.33,6k . Można coś takiego zrobić z Thompsonem i neo bo mogę spokojnie zrezygnować z maksymalnej prędkości na rzecz stabilności działania.

Czy mozna? Wydaje mi sie ze nie. A nawet jak by szlo to nie wplynie dobrze na stabilnosc. Odpusc sobie tą opcje.

Od siebie bym proponował coś innego: przyjrzyj sie modemowi, modemy na usb mają do siebie to, że lubieją robić takie numery. Zainteresuj sie modemem po RJ45. Poszukaj na forum o problemach z tymi modemami(na USB).

_________________
Dedykowane systemy CRM, e-commerce i witryny korporacyjne.
Software House Poznań


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting: Compus-Net
RobertKonik.pl