Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest czwartek, 28 marca 2024, 23:21

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek, 22 czerwca 2010, 15:10 
Offline

Rejestracja: wtorek, 22 czerwca 2010, 14:42
Posty: 3
Na początku pragnę uprzedzić, że jestem początkującym użytkownikiem systemu. Znam co nieco linię poleceń Linuxa, ale nie w dużym stopniu.
Sprzęt to dość stary thin client Neoware Capio. Nie można bezpośrednio do niego podłączyć CD-ROMu, chyba, że przez przełączki, których koszt byłby większy od całości sprzętu, gdyż sprzęt ów dysponuje jednym złączem IDE 44-pin. Aktualnie jest weń dysk twardy.
Nie można startować z USB - BIOS tego nie umożliwia.
Nie można podłączyć stacji FDD, ZIP, JAZ, napędów SCSI, DLT ani innych bootowalnych napędów. Jedyne, z czego startuje to dysk twardy i wbudowany 16-MB dysk krzemowy.
Na początku wgrałem PLoP Boot Manager do dysku krzemowego, co pozwoliło mi na start z USB, i co działa - uruchamiałem pomyślnie HiRen bootCD zgrany na pendrive.
Wgrałem na pendrive plik ISO dystrybucji NND (rzecz jasna nie kopiując plik, ale przez nagrywanie z UltraISO), po czym uruchomiłem. Komputer uruchamia się z pendrive, napisy przesuwają się dość szybko, ale widzę, że wykrywa dysk twardy. W każdym razie dochodzę do ekranu logowania i mam:

(none) login:

Coś jest wyjątkowo nie tak, z reguły bywa "install_nnd" co umożliwia zalogowanie się na roota i rozpoczęcie instalacji. Po wpisaniu root, jak wskazano na ekranie nie pyta o hasło lecz wyświetla "ramkę" jeszcze raz i znów prosi o login.

Jeżeli instalacja możliwa jest tylko z CD, czy można to zrobić na innym laptopie, a potem przenieść dysk? A może jest jakiś łatwy sposób "pociągnięcia" CDka przez moduł EPAT? To ostatnie rozwiązanie, pomimo tego, że strasznie powolne, odpowiadałoby mi najbardziej gdyż nie musiałbym pruć terminala, a CD-ROMu na USB nie posiadam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: