Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest środa, 18 czerwca 2025, 23:04

Strefa czasowa UTC+2godz.

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Apache upload

Z góry proszę o wyrozumiałość. Jestem początkującym w tym temacie. Wiem, że moja wiedza na temat NND, linuxa ogólnie i internetu jeszcze jest mała ale codziennie staram się nauczyć czegos nowego.

Szukałem odpowiedzi na to pytanie na forum i nie tylko i nawet coś znalazłem ale mimo to nie poradziłem sobie z tym problemem.

Mianowicie chodzi mi o to jak mogę mając na serwerze stronę ograniczyć transfer dla ściągających z zewnątrz pliki z mojego serwera? Mam neo wiec korzystam z domeny zarejestrowanej na no-ip.com (mam zainstalowanego klienta no-ip). Mam zaistalowanego apacha i niceshapera0.5.

Problem jest dosyc poważny bo jak ktoś sciąga z mojego serwerka jakiś plik to korzystanie z internetu staje sie utrudnione (jak patrze na wykresy mrtg to widze ze w danym momencie wykorzystany jest cały upload - 256kbps.)

Tytuł:
Honorowy Admin

Jak byś poczytał na stronie niceshapera, to bys wiedział. Jest w pliku config dyrektywa shape router, która pozwala ograniczyc pasmo dla serwera www czy ftp.
BTW udostępniasz zapewne duże pliki, bo zwykłe strony www nie dawałyby takiego obciążenia łącza, chyba są to wyłącznie pliki nie obwarowane licencjami i prawami autorskimi, bo inaczej to prosisz się o kłopoty.

Tytuł:

Rozumiem że masz na myśli stronę niceshaper.jedwabny.net. Rzeczywiście jak instalowałem niceshapera to kierowałem się tylko wskazówkami z wiki.
Niedawno chciałem przejść na niceshapera0.6 i powiem szczerze ze jak zacząłem czytać na stronie jedwabnego tutorial i domumentacje do niceshapera0.6 to poddałem się - zadużo rzeczy było niejasne - ale nic będe próbował dalej :) . Jak narazie sprobuje to zrobić na nicesheperze0.5 idąc za Twoją wskazówką.