Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest niedziela, 20 sierpnia 2017, 04:12

Strefa czasowa UTC+2godz.




Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek, 19 grudnia 2005, 15:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2005, 13:27
Posty: 209
Lokalizacja: podlaskie
witam
bo zmianie jednego z lacz na dsl4000 zdecydowalem sie na ponowna konfiguracje ustawien serwera przy uzyciu net_conf. zapomnialem co to cudo robi i oczywiscie bylem zaskoczony ze tak wiele sie zmienia na serwerku po uzyciu tego konfiguratora :wink: . uzywalem tego tylko przy robieniu serwerka na samym poczatku a bylo to dawno temu i z glowy wszystko zdazylo sie ulotnic. tak to jest jak serwer dziala bez problemow :cry:
jakos udalo mi sie odbudowac czesc plikow (hosts itp) ale mam problem z ustawieniem wlasciwej nazwy hostname i resolv.conf ... niby wszystko jest po staremu ale nadal aby wejsc na strone glowna musze wpisywac ip .. a nie jak wczesniej moja.nazwa.pl . kilka razy bylo juz dobrze ale po restarcie znowu musze wpisywac ip.
mam statystyki zciecha 0.22 firewall tez zciecha . dnrd i mrtg.

pewnie to jest prosta sprawa.. moze kwestia ustawienia czegos w rc.local lub rc.router, ja jednak sie zapetlilem, i w kolko robie to samo z tym samym skutkiem. moze ktos ma pomysl?

_________________
kobieta z niczego potrafi zrobic: salatke, kapelusz i awanture


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 19 grudnia 2005, 17:58 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2002, 15:45
Posty: 1385
Lokalizacja: Polska
Jesli Ci brakuje tylko DNS to :
- zrestartuj router,
- ifconfig sprawdź jaki masz ip wewnetrzne,
- w /etc/rc.d/rc.dnrd sprawdź czy tam jest odpowiedni Ip wewnetrzny (ten nan ktorym sie zgłasza dnrd np. 10.10.10.1) oraz czy odpowiednie DNS zewnetrzne np. 194.204.152.34
np.:
: [/] [] ()
#!/bin/sh
dnrd -k
HOSTIP='10.10.10.1'
dnrd -s 194.204.159.1 -s 194.204.152.34 -a $HOSTIP

- w /etc/resolv.conf wpisyjesz tylko adres dnrd - czyli ip wew. np.
: [/] [] ()
nameserver 10.10.10.1
To ustawia rozwiązywanie nazw tak, że jak router szuka np. www.onet.pl to w resolv ma wpisane żeby szukał pod 10.10.10.1. Tam czeka dnrd odbiera to zlecenia i jak ma w buforze to podaje ip onetu a jak nie to pyta 194.204.152.34 o Ip onetu. Jak otrzyma to zapisuje w buforze i zwraca numer IP onetu do routera. Podobnie jak w kliencie wpisze ktoś ktoś w resolv.conf 10.10.10.1 lub w windozie w ustawieniu sieci.

Jak Ci brakuje jeszcze czegoś to napisz wyraźnie czego ..

_________________
Określenie przy nicku to tylko dla 'jaj'; tytuł za ilość postów.
Ja ciągle się uważam za niewinne dziecię w sprawach linuksa; żaden guru czy inny moderator :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 19 grudnia 2005, 18:43 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: poniedziałek, 27 stycznia 2003, 23:39
Posty: 3065
Lokalizacja: Kraków/Częstochowa
tak to jest jak się używa starych rozwiązań, w kolejnych wersjach jest lepszy net_conf

_________________
Ten post Ci pomógł? Zaznacz go jako pomocny .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 19 grudnia 2005, 23:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2005, 13:27
Posty: 209
Lokalizacja: podlaskie
do MAC!EK: ja wole stare... jak narazie jedyny minus jest taki ze nawet to co wczesniej wiedzialem zapominam :lol: bo do serwera sie nie dotykam ... stare jest niezawodne.. u kumpla w drugiej sieci jest nowe .. i musze powiedziec ze jest niezle "obcykany" bo ciagle musi cos zmieniac.. wprawdzie stwierdzil ze ostatnio coraz mniej musi zmieniac bo jest juz stabilnie, ale ja wole nie przechodzic przez to .. skoro mam NN i brak klopotow. moze to tez dlatego ze niemam za duzych wymagan, a NN jest wprost idealne do tego.
:lol:
do Koriolan: problem w tym ze nadal u mnie jest jeszcze router sprzetowy ktory trzyma adres dns tpsy i robi kilka innych rzeczy, ale chyba go zlikwiduje od kiedy mam wieksze lacze juz mi nie bedzie potrzebny. i wtedy przetestuje te ustawienia. nie pasuje mi troche to ze w resolv.conf ma byc tylko ten ip... wczensniej mialem dodane np search nicek.pl i domain nicek.pl co w polaczeniu z wpisem w HOSTNAME np ala ... dzialalo tak ze po wpisaniu w przegladarce ala.nicek.pl uruchamialo lokalnie stronke z serwera.

_________________
kobieta z niczego potrafi zrobic: salatke, kapelusz i awanture


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 20 grudnia 2005, 01:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2005, 13:27
Posty: 209
Lokalizacja: podlaskie
juz wiem co pomieszalem... wpisale odwrotnie i teraz adres to nicek.nicek.pl :) czyli pozostalo mi tylko ustawienie ip aby dns dzialal bez routerka .. ale mysle ze z tymi wskazowkami jakos to sobie przypomne.... no i musze zmienic nazwe na stara bo ludziska sie przyzwyczaily do poprzedniej.

_________________
kobieta z niczego potrafi zrobic: salatke, kapelusz i awanture


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 20 grudnia 2005, 10:06 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2002, 15:45
Posty: 1385
Lokalizacja: Polska
nicek pisze:
...nie pasuje mi troche to ze w resolv.conf ma byc tylko ten ip...

Bez jajec nicek tam możesz sobie wpisać co Ci tylko w 'duszy gra' - przecież wszystkie rady są przykładowe, wyjaśniające :twisted:

Do Mac!ek:
Ciekawe dlaczego 'głupi' ludzie używają NN (starego dobrego NND) :?: 8) :!:

_________________
Określenie przy nicku to tylko dla 'jaj'; tytuł za ilość postów.
Ja ciągle się uważam za niewinne dziecię w sprawach linuksa; żaden guru czy inny moderator :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 20 grudnia 2005, 10:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2005, 13:27
Posty: 209
Lokalizacja: podlaskie
no tak ale
Cytuj:
w /etc/resolv.conf wpisyjesz tylko adres dnrd - czyli ip wew. np.
Kod:
nameserver 10.10.10.1

napisales "tylko" i to mi nie pasowalo
ps nie uwazam ze NN jest dla glupich :lol: :lol:

_________________
kobieta z niczego potrafi zrobic: salatke, kapelusz i awanture


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 20 grudnia 2005, 15:41 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2002, 15:45
Posty: 1385
Lokalizacja: Polska
Sorry : Mój błąd :
Zamiast 'wpisujesz tylko"
Powienienem napisać
'możesz wpisać tylko'.
Generalnie chodziło o to, ze jak coś nie działa to kombinuje sie (czyli wpisuje) jak najmniej ...

Reasumując mozesz wpisać różne rzeczy i kilka dns'ów chociaż praktyka wskazuje, że nastepne dns sa wykorzystywane po długim czasie od stwierdzenia niedziałania pierwszego dns

-- EDIT
'glupie' to było żartobliwe i zmuszjące Mać!ka do myślenia...
Sam mam już z 5 serwerów na NN :-)

_________________
Określenie przy nicku to tylko dla 'jaj'; tytuł za ilość postów.
Ja ciągle się uważam za niewinne dziecię w sprawach linuksa; żaden guru czy inny moderator :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 20 grudnia 2005, 19:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2005, 13:27
Posty: 209
Lokalizacja: podlaskie
ooooo teraz to mi wszytsko gra w twojej wypowiedzi :D :D ... mysle ze teraz tez wiesz dlaczego sie zdziwilem ze napisales tylko ... ale jak widac na forum wystarczy czasem napisac zapytanie i mozna samemu cos zdzialac na nowo.. bo od kilku dni nic mi nie wychodzilo, a tu jak widac kilka wypowiedzi dalo mi mozliwosc inego spojzenia na problem

_________________
kobieta z niczego potrafi zrobic: salatke, kapelusz i awanture


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting: Compus-Net
RobertKonik.pl