Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest czwartek, 14 sierpnia 2025, 01:02

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: piątek, 1 listopada 2002, 19:22 
Witam Panowie.

Piszę, bo mam problem z używaniem gry Silent Hunetr II w trybie multiplayer.
Polega ona na tym, iż nie mogę zainicjować hosta na www.ubi.com do którego mogli by się podłączyć inni gracze.
Gra wykrywa, że mam sieć lokalną (lan+router na freesco + sdi) i uniemożliwia poprawne zaicjowanie hosta, gra po prostu wyłącza się :(
Mogę grać on-line ale tylko wtedy gdy podłączę się do już istniejącego hosta.
Z tego co widzę to problem ten nie dotyczy tylko mnie, lecz wielu osób które mają dostęp do internetu przez firewall i próbują zainicjować grę na ubi.com .

Jak poradzić sobie z tym problemem bez pomijania lanu i routera ?
Może da się jakoś skonfigurować router ?


Pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 1 listopada 2002, 20:11 
Offline
Honorowy Admin

Rejestracja: piątek, 5 lipca 2002, 17:30
Posty: 7800
Lokalizacja: Słupsk
Jeżeli gra nie ma celowo włączonej blokady (jakie by mogły być tego przyczyny? uczciwych nie widzę.) uniemożliwiającej łączenie się zza firewalla, to powinno wystarczyć przekierowanie portów. Może jest jakaś instrukcja na stronach firmowych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 20:20 
Mam identyczny problem, nie działa (ale mam że tak powiem mniej oryginalny oryginał więc to może być od tego). A szkoda że nie chodzi, bo jak do tej pory nie spotkałem nikogo kto by mi dorównał w symulatorach łodzi podwodnych :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 20:21 
Ups, poprawka, ja mam gorzej bo wcale mi nie działa MP :cry:


Na górę
  
 
 Tytuł: SH2
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 21:50 
Raczej na pewno jest to wina routera+firewall, bo rozmawiam z ludzmi z ubi.com a oni winę za zle stawianie hosta obarczają firewall.
Niestety nie znam się aż tak dobrze na protokole TCP IP, oraz LINUXIE i nie potrafię sobie z tym poradzić, dlatego poruszyłem ten temat na tym forum.

Dla TJM

Aby używać gry SH2 w trybie on-line musisz mieć zainstalowanego patcha
SH2Patch1.1 i być zarejestrowanym na ubi.com .
Następnie wchodzisz na http://www.ubi.com/US/GamingZone/ i wybierasz grę w którą chcesz grać.
Gdy wszystko jest w porządku, to na twoim komputerze zaczyna instalować się jeszcze jeden patch o wielkości ponad 5MB.
Po jego zainstalowaniu bez problemu powinieneś już mieć dostęp do kanału z graczami sh2.
Jak już się zarejestrujesz, to podaj swój login a wtedy zagramy sobie( jeśli ktoś postawi hosta) ;)
SH2 to świetna gra a możliwość grania w nią w trybie multiplayer z 3,4 (niekoniecznie z Europy) graczami nadaje jej całkiem nowego wymiaru i nie pozwala oderwać się od komputera :)

Pozdrawiam wszystkich podwodniakow.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 22:18 
Tak tylko że jak ja instaluję patch to mi wyskakuje żebym włożył oryginalny CD (nie wiem dlaczego :wink: ).


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 22:27 
Offline
Honorowy Admin

Rejestracja: piątek, 5 lipca 2002, 17:30
Posty: 7800
Lokalizacja: Słupsk
Czytaj co się do ciebie pisze! Większość dostępu do Internetu - stałe łącza jest realizowana przez firewalle, takie czy inne. Jeśli gra wymaga wyłączenia firewalla i postawienia całego komputera odkrytytego i niezabezpieczonego, to programiści są porąbani i to zdrowo. Jednak nie przypuszczam, żeby tak było. Normalnie w większości przypadków MUSI wystarczyć przekierowanie portów. Nieco inna sprawa może być z postawieniem serwera gry, tutaj być może potrzebny jest zewnętrzny numer IP, a przekierowanie może nie wystarczyć, choć powinno. Serwery gry moga być wyspecjalizowanmymi komputerami dającymi tylko jedną usługę - grę, wówczas w grę wchodzić mogą różne porty i może być ich dużo, ale tego i tak nie zrealizujesz na sdi, bo o reszcie internetu możesz zapomnieć. Więc wgryź się w tą swoją ukochaną grę, i rozpracuj jakich portów potrzebuje, zrób forwarding i nie zawracaj głowy. A jeśli nie potrafisz sobie z tym dać rady, a gra jest twoim super priorytetem - wyrzuć Freesco - i graj na Windowsie i również nie zawracaj głowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 23:13 
Spoko nie ma sprawy, ale myślełem, że to forum (jak i każde inne) jest dla tych co nie wiedzą , ale widać myliłem się :(
To co napisałeś w poprzednim poście jest rzeczowe i wiele wyjaśnia, ale mogłeś napisać to w innym tonie, to bym się przynamniej ucieszył, że ktoś sesnownie dopowiedział.
Jeśli jednak uważasz, że tematem nie warto sobie zawracać głowy, to go zamykam a informacji poszukam gdzie indziej.

Jak już wcześniej pisałem, nie znam się dobrze na Linuxie, i nie jestem takim guru jak wy, dlatego tutaj się znalazłem z tym pytaniem.

Dla TJM
Musze Pana zmartwić, bo grę mam oryginalną i czekałem na nią prawie rok, więc bardzo bym chciał, by nie było z nią problemów.

Nie wiem, czy pozdrawiać


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 4 listopada 2002, 23:35 
Offline
Honorowy Admin

Rejestracja: piątek, 5 lipca 2002, 17:30
Posty: 7800
Lokalizacja: Słupsk
Tematu nie zamknąłem, ani też nie uważam, że nie ma na takie tematy miejsca. Zacznij szukać rozwiązania, rozpoczynając od dokumentacji gry, kontaktów z innymi fanami gry itp. A nie narzekać, że Freesco jest do d... bo gra nie chodzi. Na takie coś zawsze będzie jedna odpowiedź. Natomiast kwestia forwardingu portów może się przydać następnym, ale nie wymagaj od nikogo, aby specjalnie kupił grę i testował za ciebie na jakich portach chodzi.
PS. Osobiście uważam, że jest to jedna z lepszych gier i jedna z niewielu, które zainteresowały mnie dłużej niż na godzinę. Acha i jeszcze jedno, a może ona wymaga protokołu ipx/spx a nie tcp/ip?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 00:44 
Spox

Postaram się zebrać więcej informacji, to może coś wspólnymi siłami wymyślimy.
Wcale nie narzekam na Freesco, a wspomniałem o nim, bo akurat na nim chodzi mój router.
Uważam, że freesco to zgrabny(jeśli tak można nazwać) i dobrze pomyślany systemik do takich właśnie zastosowań, ale nie potrawię go sam odpowiedno skonfigurować.
Może trochę za dużo wymagam od uczestników forum, odnośnie znajości zachowania gry sh2 w trybie multiplayer, ale zawsze jest nadzieja, że ktoś już przez to przeszedł i zna odpowiedź.
W dokumentacji którą dostałem z grą, nic nie pisze o sieci, ponieważ oficjalnie gra była sprzedawana bez trybu mp, tylko po wypuszczeniu na rynek CommandDestroyera, miał się ukazać patch dbsługujący sieć i tak też się stało.
Dlatego dodatkowych informacji trzeba szukać na własną rękę u różnych źródeł, co trochę komplikuje sprawę.
Wydaje mi się, że gra obsługuje tylko protokół TCP , bo przy próbie inicjacji gry w Lanie są dostępne ustawienia typowe dla tylko tego protokołu, ale mogę się mylić.


W każdym bądź razie dzięki za info :)

Pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 13:13 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Maciek pisze:
... Acha i jeszcze jedno, a może ona wymaga protokołu ipx/spx a nie tcp/ip?
To ciekawostka, ja jeszcze nie widziałem takiej gry, żeby IPX po internecie 8O :?:

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 13:50 
Wskaż mi miejsce w tekscie gdzie napisałem, że gra wykorzystuje protokół IPX do komunikowania się przez internet ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 14:33 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Okulary se do czytanie zakładaj, pisze chyba Maciek.
To chyba choroba jednak :?

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 16:05 
Masz dobrą rację, faktycznie Maciek wspomniał o protokole IPX. :roll:
Jednak czytając Twojego posta, odniosłem się tylko do tego co ja pisałem.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 5 listopada 2002, 23:10 
Offline
Honorowy Admin

Rejestracja: piątek, 5 lipca 2002, 17:30
Posty: 7800
Lokalizacja: Słupsk
Takie coś widziałem kiedyś bodajże w grze "Lords"... protokół ipx/spx do gry multiplayer w sieci, tak samo zresztą miało to działać w LAN jak i na zewnątrz. Nie wypowiadam się zresztą na temat gier, bo to nie moja działka i niewiele się tymi sprawami interesuję...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting: Compus-Net
RobertKonik.pl