Freesco, NND, CDN, EOS
http://forum.freesco.pl/

VOIP Linksys Tlenofon
http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=35&t=17267
Strona 1 z 1

Autor:  Polny2 [ środa, 29 października 2008, 22:53 ]
Tytuł:  VOIP Linksys Tlenofon

Witam!

Zakupiłem bramkę VOIP firmy Linksys wraz z Telenofonem.
Wszytko działa i jestem "nawet" zadowolony gdyby nie problem taki mianowicie że bramka rozłącza się po jakimś czasie.

Jaki długi czas to jet jeszcze nie wiem dokładnie (od wieczora do rana na pewno się rozłączy)

Freesco nadaje bramce numer przez dhcp i numer jest nadany lecz dioda polączenia telefonicznego nie działa i telefon jest głuchy.

Nie pomaga restrat dhcp

nie pomaga odłączenie bramki z prądu

pomaga jedynie restart freesco.

sprawdzilem ustawienie maskarady jest takie:
ipfwadm -M -s 100 10 100II# Timeouts TCP, after TCP, UDP

zastanawiam się nad forwardowaniem portów lecz z lektury forum wynika ze nie jest to konieczne, przynajmniej u niektórych.

jeżeli już do tego dojdzie to jak i gdzie je przekierować i jakie to porty

Komputery działają normalnie.

Proszę o jakieś sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.

Autor:  pawem1 [ czwartek, 30 października 2008, 12:26 ]
Tytuł: 

Sprawdziłbym na najnowszym FreeSCO 038, trochę rzeczy tam poprawili. Albo inna dystrybucja z nowszym kernelem. Ta bramka VOIP nie ma czasem funkcji routera ?, pozbył byś się wyższych rachunków za prąd PC routera.

Autor:  Polny2 [ czwartek, 30 października 2008, 18:39 ]
Tytuł: 

Freesco mi się podoba i nie chcę zmieniać.

Z resztą zawsze jakoś przy pomocy formowiczów udawało się rozwiązać każdy problem

Autor:  Polny2 [ niedziela, 2 listopada 2008, 20:04 ]
Tytuł:  wpisy

witam !!

mam takie wpisy

udp 01:36.71 192.168.1.7 195.200.214.112 53605 (61256) -> 5060
udp 01:36.66 192.168.1.15 195.200.214.112 5060 (61000) -> 5060
udp 01:32.88 192.168.1.15 195.200.214.112 5061 (61002) -> 5060
udp 00:30.55 192.168.1.11 194.204.159.1 64010 (61298) -> 53


numer 15 to moja bramnka a nr 7 to inny komputer w sieci.

Dlaczego ten komp sie wcina na moją bramkę?Przekirowałem porty dla 15 na 5060
a dla 7 na 5070
i nic to nie pomogło.

Co jeszcze można zrobić?

Autor:  Polny2 [ środa, 5 listopada 2008, 11:00 ]
Tytuł: 

Proszę o sugestie co można zrobić aby Freesco nie blokowało bramki Voip.

Pozdrawiam

Autor:  Maciek [ środa, 5 listopada 2008, 13:17 ]
Tytuł: 

Wg mnie należy zrobić forward odpowiedniego portu (portów) na IP bramki w panelu administracyjnym Freesco.

Autor:  Polny2 [ środa, 5 listopada 2008, 14:33 ]
Tytuł: 

Witam!!

Dowiedziałem się z info tlenofonu, że:

Bramka wykorzystuje porty TCP 5060 oraz 5061

natomiast UDP od 15000 do 20000

W takim razie czy prawidłowy byłby wpis we freesco:

t,5050,192.168.1.15/5050
u,15001,192.168.1.15/15001

Autor:  Maciek [ środa, 5 listopada 2008, 14:38 ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że wpis tcp powinien załatwić sprawę. Nie bardzo już sobie przypominam jak wygląda przekierowanie zakresu portów na Freesco Poczytaj na stronie zciecha http://zciech.w.interia.pl/.
Ale... jeśli przekierujesz zakres portów udp od 1 do 5000 to będzie problem z korzystaniem z serwerów nazw (udp 53).

Autor:  Polny2 [ poniedziałek, 10 listopada 2008, 23:54 ]
Tytuł: 

Witam!!

Dziękuję za porady.

Przekierowałem port TCP dla bramki na 5061 i od jakiegoś czasu wygląda na to że działa poprawnie.

I niech tak już pozostanie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/