Witam,
Od pewnego czasu mam problem z uzytkowaniem Netu. Wczesniej Freesco skonfigurowane do pracy z modemem kablowym dzialalo wysmienicie. Sprawa wyglada tak:
1. Komputery w LAN maja problem z laczeniem sie z serverami na zewnatrz (lacza sie, ale trzeba probowac kilka razy). Jesli juz polacza sie z jakas usluga WWW, FTP, poczta to predkosc jest bez zarzutu - taka jaka kupilem.
2. W logach Freesco pojawiaja sie komunikaty tego typu:
named[181]: sysquery: findns error (2) on dns2.dc.msft.net?
named[181]: sysquery: findns error (2) on dns2.sj.msft.net?
named[181]: sysquery: findns error (2) on dns4.jp.msft.net?
named[181]: sysquery: findns error (2) on dns4.uk.msft.net?
itd. dla roznych serverow DNS
3. Testowalem sobie rozne adresy poleceniem ping zarowno z kompoterow w LAN jak i z routera i okazalo sie, ze do bramki wyjsciowej mojego ISP'a na swiat, wszystko dziala swietnie. Dalej (czyli juz w POLPAKU chyba) ginie od 10 do 35 % pakietow.
4. Moj ISP twierdzi, ze wszystko jest OK. Ale ja im po prostu nie wierze.
Prosze o pomoc. Szczegolnie w rozszyfrowaniu wpisow w logach. Co moga oznaczac? Czy mozliwe jest, ze moj ISP ma zle skonfigurowany DNS?
Pozdrowienia
|