Freesco, NND, CDN, EOS
http://forum.freesco.pl/

opinia o łączu DSL z TP SA
http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=8&t=14400
Strona 1 z 1

Autor:  marcin w [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:01 ]
Tytuł:  opinia o łączu DSL z TP SA

Witam.

Proszę o opinię na temat łącza DSL Z TP SA.

Obecnie korzystam z łącza o przepustowości 512 kb/s w obie strony. Moim dostawcą łącza jest mała lokalna konkurencja TP SA. Dzielę go no sieć z 10-cioma użytkownikami. Jednak często trasfer spada max. do ok 250 - 300 bk/s. Przy odpiętej sieci LAN od serwera na 50 pakietów ping do serwera onet.pl 4% to straty.

Kilkakrotnie dzwoniłem do działu techniczego w tej sprawie, byli technicy, sprawdzili moje łącze u mnie w domu i powiedzieli że jest wszystko w porządku i wszysko powinno działać bezproblemowo. Jednak tak nie jest, cały czas mam problemy z tym łączem.

Teraz, po ok 1 miesiąca od pierwszego zgłoszenia problemu, po kilku telefonach w tej sprawie, czuję się zrezygnowany z opcji że to kiedyś zacznie dobrze działać i zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Chciałbym podpiąć łącze DSL 4000 z TP SA. Jednak to wiąże się przede wszystkim z instalacją linii telefonicznej (ok 500 m wykopu pod kabel, a u mnie ciężko dojść do porozumienia z ludzmi w okolicy)

Czy warto kłopotać się z założeniem nowej linii? Czy na łączu z TP SA nie będę miał podobnych problemów?

Proszę o wypowiedź osób, które już mają jakieś doświadczenie we współpwacy z TP SA.

Pozdrawiam.
Marcin

Autor:  -MW- [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:25 ]
Tytuł: 

wydaje mi sie ze tpsa nie zalozy telefonu :)

poza tym mnie dsl-e sprawuja sie dobrze, tpsa maiala pare wpadek
zwiazanych z sytuacjami losowymi, lecz o to ich winic nie moge.
zalane studzienki, burza rozwalila centrale, zerwane kable napowietrzne,
spalony modem, powiedzmy raz na 6miesiecy niedluga przerwa w dostawie. parametry lacza utrzymuja sie na poziomie umowy ;)

Autor:  marcin w [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:27 ]
Tytuł: 

-MW- pisze:
wydaje mi sie ze tpsa nie zalozy telefonu :)


A dlaczego ? Mają jakiś ku temu powód ? Obecnie tyle osób rezygnuje z telefonu tp sa na rzecz komórek.

Autor:  -MW- [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:29 ]
Tytuł: 

za duzo sil trzeba zaangazowac w wykop :)

Autor:  JakubC [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:42 ]
Tytuł: 

marcin w pisze:
-MW- pisze:
wydaje mi sie ze tpsa nie zalozy telefonu :)


A dlaczego ? Mają jakiś ku temu powód ? Obecnie tyle osób rezygnuje z telefonu tp sa na rzecz komórek.

Nie opłaca im się kopać takiego kawału dla jednego klienta... Czysta kalkulacja.

IMO w takiej sytuacji opłaca się przejść na DSL.

Autor:  marcin w [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:45 ]
Tytuł: 

Nie opłaca się?

Przecież dodatkowo zyskają klienta który oprócz telefonu będzie płacił za DSL.

Autor:  JakubC [ wtorek, 26 grudnia 2006, 16:50 ]
Tytuł: 

marcin w pisze:
Nie opłaca się?

Przecież dodatkowo zyskają klienta który oprócz telefonu będzie płacił za DSL.

Wiesz jakie są koszty takiego podłączenia??

U mnie tak samo było z kablówką, nie opłacało im się prowadzić ;)

Autor:  brombal [ wtorek, 26 grudnia 2006, 17:01 ]
Tytuł: 

marcin w pisze:
Nie opłaca się?

Przecież dodatkowo zyskają klienta który oprócz telefonu będzie płacił za DSL.


no tak i po 2 latach placenia abo przez tego klienta zwroci sie ok 2 metrow tej inwestycji (choc to tylko pod warunkiem ze cała jego wpłata pojdzie na ten cel a wiemy ze tak nie jest )no chyba ze za kolejne 500m mieszka prezes tpsa to oczywiscie ze sie oplaci :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
sa swieta masz pewnie troche czasu wiec masz zadanie zainteresuj sie ile kosztuje takie podlaczenie ,koszty pozwolen praca fizyczna,i koszty materiałó w mysle ze musialbys zyc ok 2000 lat aby to sie oplacalo i wez pod uwage ze w ziemie nie kladzie sie kabli 4 parowych mysle ze 100par to min mysle ze to zalezy od zapotzrebowania kiedys tworzyli ludzie komitety osiedlowe do podlaczenia telofonizacji :wink: pamietam ze bylo ok 100 chetnych a tepsa w warunkach napisala kabel 200 parowy .ludzie sami sobie wszystko zrobili i potem odbierali w abonamencie ale to juz stare czasy i z tego co wiem tak sie nie da ci co pamietaja takie akcje moga ci powiedziec co to paranoja :P [/url]

Autor:  -MW- [ wtorek, 26 grudnia 2006, 17:07 ]
Tytuł: 

w tak duzej firmie nikt nie potrafi kalkulowac zyskow
firma moze zmienila oblicze z przed lat ale mentalnosc zostala
ta sama co za komuny.
... chyba ze dalej mieszka prezes :)

najpierw zaluz telefon - bo jak sie zwrocisz o dsl to ci powiedza ze nie ma warunkow technicznych do zalozenia uslugi

Autor:  p0w0 [ wtorek, 26 grudnia 2006, 17:16 ]
Tytuł: 

http://www.tktelekom.pl/

Zadzwoń. Mają nie najgorsze ceny i docierają do wielu klientów, do których TP nie ma dostępu.

Autor:  marcin w [ środa, 27 grudnia 2006, 10:36 ]
Tytuł: 

Złożyłem wniosek o przydzielenie i instalację linii telefonicznej w TP SA. Po określeniu możliwości technicznych mają dać znać czy będzie możliwa instalacja. Zawsze warto spróbować, może się uda.

Nie ma infrastuktury telekomunikacji kolejowej w mojej okolicy i nie mam możliwości podpięcia od nich łącza.

Autor:  Osfald [ środa, 3 stycznia 2007, 16:43 ]
Tytuł: 

posiadam 3 dsl'e w roznych lokalizacjach... 2, 4 i 8Mb/s

na codzien nie moge powiedziec o tej usludze zlego slowa... najpowaniejszy problem wystapil pewnego weekendu kiedy to przez 48 godzin modem na laczu 4Mb/s wieszal sie co 5 min.... po okolo 48 godzinach przyszli i wymienili modem
Poza tym od niecalych 5 lat nie mialem wiekszych problemow....

z 3 dostawcow od ktorych kupowalismy internet TP SA jest najlepsza...

Autor:  marcin20111 [ środa, 20 kwietnia 2011, 20:33 ]
Tytuł: 

Ku przestrodze.

Trudno mi się (na razie) wypowiedzieć na temat jakości samego łącza.
Warto jednak wiedzieć jak wyglądać może proces aktywacji tej usługi w przypadku migracji z neostrady.

W przypadku mojej firmy wygląda tak, że 10 dni po wysłaniu podpisanej umowy o godzinie 9:30 nagle, bez żadnej zapowiedzi, przestaje być dostępny internet.
Wykonujemy telefon na błękitną linię dla klientów biznesowych i po trzech przełączeniach dowiadujemy się, że w związku z migracją na DSL neostrada została nam wyłączona. Na pytanie kiedy zostanie włączony DSL - brak konkretnej odpowiedzi, jest obietnica, że ktoś zadzwoni po 15:00.
Na pytanie czy mogą włączyć neostradę do czasu aktywacji DSL - odpowiedź, że nie mogą, bo proces przełączenia już się zaczął. Po 15:00 nikt z TPSA nie raczył się z nami skontaktować. Kolejny telefon na błękitną linię - dalej nic nie wiadomo, kolejna obietnica - "zadzwonimy jutro do 10:00" (zobaczymy...)

Efekt jest taki, że przez cały dzień nie mieliśmy dostępu do internetu. Co będzie jutro - nie wiadomo.
Tak oto TPSA traktuje swoich klientów biznesowych. Przy najbliższej okazji (co niestety nie nastąpi szybko, bo migrując się na DSL przedłużyliśmy umowę) z przyjemnością zrezygnuję z usług tych leszczy. Na razie pozostaje nam czekać aż TPSA łaskawie zacznie robić to, za co biorą pieniądze i ratować się kablem przeciągniętym przez korytarz od firmy po sąsiedzku.

Jeśli jakiś pracownik TPSA trafi kiedyś na ten wątek - zachęcam do refleksji na tym, co może oznaczać (i ile kosztować - niestety nie Was) dzień pracy bez dostępu do internetu.

pozdrawiam

Marcin

Autor:  Maciek [ środa, 20 kwietnia 2011, 20:56 ]
Tytuł: 

Rozumiem frustrację, bo bark dostępu do netu jest wkurzający, szczególnie w firmie.
Ale to są jednostkowe doświadczenia. Ja prywatnie przechodziłem z neo na dsl w domu i wszystko zostało zrobione w ciągu jednego dnia.
Mało tego mam do czynienia z netem TPSA od początku 2002 roku. Najpierw SDI, potem neostradę, teraz DSL. Łączny czas niedziałania netu przez te wszystkie lata do najwyżej jakieś 8 godzin.
Dlatego też na przyszłość proponuję frustracje wyładowywać w dziale Hyde Park. ;)

Autor:  tasiorek [ środa, 20 kwietnia 2011, 21:07 ]
Tytuł: 

marcin20111 pisze:
co może oznaczać (i ile kosztować - niestety nie Was) dzień pracy bez dostępu do internetu.


Widocznie nie tak duzo, skoro firma pozwala sobie na dzialanie na neo czy dslu bez zadnego lacza zapasowego. Rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale nie wymagaj zbyt wiele od tych lacz. Jesli zalezy Ci na dostepnosci, to polecam metroethernet od tp.

Autor:  marcin20111 [ czwartek, 21 kwietnia 2011, 08:11 ]
Tytuł: 

Nie do jakości łącza DSL mam zastrzeżenia, ale do sposobu w jaki prowadzone jest przez TPSA przełączenie z jednej usługi na drugą. Sposób ten jest żenujący i nieodpowiedzialny.
Być może jest to moje jednostkowe doświadczenie, być może.

pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/