Freesco, NND, CDN, EOS http://forum.freesco.pl/ |
|
problem z neostradą albo z linią ( speedtouch 330 ) http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=22&t=13907 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | vacpan [ środa, 25 października 2006, 21:58 ] |
Tytuł: | problem z neostradą albo z linią ( speedtouch 330 ) |
Od kilku dni mam następujący problem. Objawia się to tak jakbym wkładał i wyciągał wtyczkę od modemu Speedtouch 330 ( srebrny ) . Połaczenia nie zrywa ale cały ruch z internetem się zatrzymuje i za ok 30s wraca. Potem jest normalnie kilka minut ( kilkanaście, czasem pół dnia ) i znowu to samo. Załączam fragment loga : Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Found SpeedTouch USB modem Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Modem revision: 0200 Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset 36 with probability 100% Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset 983 with probability 100% Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Firmware info (CRC:0xd80bf9f7, Size:991, Checked: Yes, Alcatel/Thomson Boot block (old)) Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset 1027 with probability 100% Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Best offset 762642 with probability 100% Oct 25 21:34:44 serwer modem_run[261]: Firmware info (CRC:0x78039fed, Size:762650, Checked: Yes, 3.0.6 - MacOSX - Win32) Oct 25 21:34:46 serwer modem_run[261]: BLOCK1 : 991 bytes uploaded : OK Oct 25 21:34:46 serwer modem_run[261]: BLOCK2 : 511 bytes downloaded : OK Oct 25 21:34:49 serwer modem_run[261]: BLOCK3 : 762650 bytes uploaded : OK Oct 25 21:34:49 serwer modem_run[261]: BLOCK4 : 511 bytes downloaded : OK Oct 25 21:34:50 serwer modem_run[261]: Modem reference : 35717710...... Oct 25 21:35:03 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went up Oct 25 21:35:20 serwer modem_run[261]: ADSL synchronization has been obtained Oct 25 21:35:20 serwer modem_run[261]: ADSL line is up (2496 kbit/s down | 320 kbit/s up) Oct 25 21:35:21 serwer pppoa3[269]: host --> pppoa3 --> modem stream ready Oct 25 21:35:21 serwer pppoa3[270]: modem --> pppoa3 --> host stream ready Oct 25 21:41:28 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went down Oct 25 21:41:40 serwer modem_run[262]: [monitoring report] ADSL link went up Ostatnie 2 linijki się powtarzają, modem mryga lampką, lampka się zapala i jest ok przez chwilę. Spotkał się może ktoś z podobnym problemem? Da się może zmniejszyć na siłę prędkość linii ? |
Autor: | JakubC [ środa, 25 października 2006, 22:11 ] |
Tytuł: | |
IMO problem lini. Zobacz czy masz w dobra strone podlaczone te takie filtry a jak tak to proponuje telefon do tp. |
Autor: | vacpan [ czwartek, 26 października 2006, 06:47 ] |
Tytuł: | |
Filtry mam dobrze podłączone. Nawet jak zostawie podłączoną do linii samą neostrade to nic nie zmienia. Bede dzwonił do TP w takim razie. PS. Czy da się zrobić tak, żeby wymusić na programie modem_run mniejszą prędkośc linii niż maksymalna ? |
Autor: | MarkosX [ piątek, 27 października 2006, 23:06 ] |
Tytuł: | |
Ja bym proponował najpierw zrobić testy tej neo na windzie. Na tepsowskim sofcie i sterach pod win. Jeśliby się wtedy kaszaniło to tel do ------> TPSA. |
Autor: | vacpan [ czwartek, 2 listopada 2006, 19:21 ] |
Tytuł: | |
Prawdę mówiąc to bardzo nie chce mi się instalować Windowsa. Próbowałem za to na Slackware i na NND i na różnych wersjach sterowników od modemu. Dodam, że system działa już jakieś 3 miesiące a wcześniej problemów nie było. Do TPSA dzwoniłem ale nie wiele idzie u nich osiągnąć. Niby wysłali kogoś kto sprawdził linie ( kabel chyba z tego co zrozumiałem ) oni coś sprawdzili jeszcze w centrali. Mieli wysłać montera żeby naprawił ale słuch o nim zaginął. Jak tam z nimi rozmawiać, pod jakie numery dzwonić, z kim gadać, co mówić? Przedstawiać problem czy po prostu udawać idiotę i mówić "Panie internet mnie nie działa" ? Dodam jeszcze, że rozłącza najczęściej w godzinach mniej więcej 17-21 (nie mam nic co crona dopisane ![]() Ponawiam też pytanie o to czy da się zmniejszyć po stronie klienta prędkość linii tak jak kiedyś pamiętam można było zrobić, żeby modem 56k łączył się z prędkością np.33,6k . Można coś takiego zrobić z Thompsonem i neo bo mogę spokojnie zrezygnować z maksymalnej prędkości na rzecz stabilności działania. |
Autor: | MarkosX [ czwartek, 2 listopada 2006, 21:40 ] |
Tytuł: | |
Na Twoje problemy polecam stronę neostrada.info, a zwłaszcza tamtejsze forum. |
Autor: | JakubC [ czwartek, 2 listopada 2006, 21:44 ] |
Tytuł: | |
vacpan pisze: Prawdę mówiąc to bardzo nie chce mi się instalować Windowsa. Próbowałem za to na Slackware i na NND i na różnych wersjach sterowników od modemu. Dodam, że system działa już jakieś 3 miesiące a wcześniej problemów nie było. Do TPSA dzwoniłem ale nie wiele idzie u nich osiągnąć. Niby wysłali kogoś kto sprawdził linie ( kabel chyba z tego co zrozumiałem ) oni coś sprawdzili jeszcze w centrali. Mieli wysłać montera żeby naprawił ale słuch o nim zaginął. Jak tam z nimi rozmawiać, pod jakie numery dzwonić, z kim gadać, co mówić? Przedstawiać problem czy po prostu udawać idiotę i mówić "Panie internet mnie nie działa" ? Kilka razy musisz zadzwonic az cos zrobia - norma. vacpan pisze: Dodam jeszcze, że rozłącza najczęściej w godzinach mniej więcej 17-21 (nie mam nic co crona dopisane ![]() Linia. vacpan pisze: Ponawiam też pytanie o to czy da się zmniejszyć po stronie klienta prędkość linii tak jak kiedyś pamiętam można było zrobić, żeby modem 56k łączył się z prędkością np.33,6k . Można coś takiego zrobić z Thompsonem i neo bo mogę spokojnie zrezygnować z maksymalnej prędkości na rzecz stabilności działania.
Czy mozna? Wydaje mi sie ze nie. A nawet jak by szlo to nie wplynie dobrze na stabilnosc. Odpusc sobie tą opcje. Od siebie bym proponował coś innego: przyjrzyj sie modemowi, modemy na usb mają do siebie to, że lubieją robić takie numery. Zainteresuj sie modemem po RJ45. Poszukaj na forum o problemach z tymi modemami(na USB). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |