Freesco, NND, CDN, EOS
http://forum.freesco.pl/

Log NND z dostępu do internetu (DSL zrywa połącznie)
http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=22&t=17566
Strona 1 z 1

Autor:  mes mariusz [ czwartek, 19 marca 2009, 19:35 ]
Tytuł:  Log NND z dostępu do internetu (DSL zrywa połącznie)

Witam.

Ponieważ dostawca internetu zrywa połączenia DSL (kiepska linia prawdopodobnie) chciałbym przedstawić mu log z kilku dni odnośnie tego kiedy połączenia były zrywane i nawiązywane ponownie.

Czy jestem w stanie "wyciągnąć" te informacje z NND ?

Autor:  wo0t?! [ czwartek, 19 marca 2009, 23:43 ]
Tytuł: 

zobacz w /var/log/

- errors
- kernel
- messages -> przykład -> Mar 19 16:03:08 Host pppd[237]: Connection terminated.
- netcheck ( jeśli masz )

Autor:  rikardo7 [ piątek, 20 marca 2009, 02:24 ]
Tytuł: 

a po co Ci logi? zadwon na 19330 i zglos awarie, a czy byly zerwania czy nie to sami beda wiedziec, twoje logi ich nie przekonaja.no i moze zapycha ci sie lacze?

Autor:  GHY [ piątek, 20 marca 2009, 11:55 ]
Tytuł: 

Dokladnie, sprawdz ping z wlaczonym lane i wylaczonym. Podlacz sobie kompa bezposrednio pod modem i sprawdz czy tez zrywa. Zawsze mozesz ich troche pokatowac, czasem to pomaga.

Autor:  mes mariusz [ piątek, 20 marca 2009, 14:05 ]
Tytuł: 

Co znaczy "zapycha łącze?", i co ma wspólnego zapchane łącze z zerwaniem połączenia (LEDy na modemie).

Autor:  JakubC [ piątek, 20 marca 2009, 14:39 ]
Tytuł: 

mes mariusz pisze:
Co znaczy "zapycha łącze?", i co ma wspólnego zapchane łącze z zerwaniem połączenia (LEDy na modemie).

Nic, kolega po prostu lubi teorie spiskowe.

Faktycznie, Twoje logi mało dadzą. Pomiary, których dokona technik, są wystarczające i dużo pewniejsze.

Autor:  lamer [ sobota, 21 marca 2009, 15:11 ]
Tytuł: 

Jeżeli to DSL TP to na infolinii mogą bez problemu sprawdzić logi, dokonać pomiarów parametrów linii itp. Wiele się zmieniło na plus w dziale obsługi DSL!

Autor:  lanzone [ niedziela, 22 marca 2009, 18:19 ]
Tytuł: 

Od paru dni mam podobny problem jak autor postu.
Co 10-15 min zrywa mi połączenie, a jak już jest połączony to i tak internet działa bardzo wolno, lub wcale. Pingi mam rzędu 5000ms i w górę. Wszystko zaczęło się w piątek rano i trwa do teraz. 4 miesiące wszystko działało idealnie.
Paradoks w tym że kiedy podłącze modem usb do swojego komputera, skonfiguruje połączenie to wszystko działa w miarę dobrze, połączenie nie jest zrywane a pingi w miarę niskie.

Autor:  mes mariusz [ niedziela, 22 marca 2009, 19:15 ]
Tytuł: 

Ja mam DSL-a (i wszystko wskazuje na to, że usterka wynikała z samoczynnego zgłaszania się faksu po kilku dzwonkach - faks był wpięty do linii bez filtra ADSL, i sygnały faksu desynchronizowały DSL-a). Technicy z TP SA doszli do tego, jak próbowali się do nas dodzwonić, zgłaszał się faks, i w tym momencie padał DSL).

Po twoim modemie z wyjściem USB wnioskuję, że to o ADSL pewnie chodzi, choć nie koniecznie, z resztą od strony sprzętu to praktycznie to samo. No chyba, że chodzi o obsługę, kontakt z klientem, i szybkość interwencji. Trzeba przyznać, że obsługa dla klientów usług DSL jest dużo sympatyczniejsza, i skuteczniejsza niż względem klientów ADSL-owych.

Jeśli po łączu USB na tej linii internet chodzi bez zarzutów, to pozostaje zapewne

- uszkodzenie modemu,
- uszkodzenie kabelka sieciowego
- uszkodzenie karty sieciowej w komputerze
- problemów z systemem operacyjnym

I pewnie jeszcze parę innych możliwości dałoby się wymyślić ;-)

Autor:  Szurik [ poniedziałek, 23 marca 2009, 00:13 ]
Tytuł: 

witam podobny problem miałem któryś kabel nie łączy w telefonie, lub filtr klapnięty albo odwrotnie podłączone, ale na pewno któraś złączka nie łączy

Autor:  mes mariusz [ poniedziałek, 23 marca 2009, 00:32 ]
Tytuł: 

Szurik pisze:
witam podobny problem miałem któryś kabel nie łączy w telefonie, lub filtr klapnięty albo odwrotnie podłączone, ale na pewno któraś złączka nie łączy

Jeśli chodzi o podobny problem do kolegi lanzone (a to jemu zdaje się, próbujesz udzielić porady) to błądzisz :-). Przecież wyraźnie napisał, że na łączu USB mu śmiga bez problemu. No chyba, że założymy uszkodzenie gniazdka od WAN-u w modemie z interfejsem RJ45.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/