Freesco, NND, CDN, EOS
http://forum.freesco.pl/

zewnetrzne ip
http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=22&t=8909
Strona 4 z 11

Autor:  hx [ niedziela, 5 lutego 2006, 13:32 ]
Tytuł: 

więc powionno być ok
jAKA gra może w ustawieniwch jakiś problem ??

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 6 lutego 2006, 16:25 ]
Tytuł: 

1. W grze np. Warcraft - zakladam grę publiczną - o nazwie GRA - ludzie z internetu ją widzą dołączają się i gitara gra - człowiek z mojej sieci próbuje - ale po próbie dołączenia krzyczy że nie można się dołączyć do wybranej gry.
2. Serwer w CS:S - próbuję łączyć się przez connect IP:port - otrzymuje połączenie z serwerza - już coś tam zaczyna ściągać - a nagle wyskakuje komunikat że nie można dołączyć się do gry ponieważ te konto steam jest już uruchomione na innym komputrze i żeby się zalogować/przelogować. Nic nie daje - ten sam błąd.

Ten komputerek który tworzy grę ma te zewnętrzne IP - sprawdzone empirycznie :) pozostałem kompy w sieci mają wewnętrzne IP przydzielane dynamicznie dzielone Nicesharperem. Wszystko działa - tylko ludzie z sieci lokalnej nie mogą się dołączyć do gry. Jak podpiełem kompa bezpośrednio przez windę i od windy do sieci lokalnej - komp ze stałym IP założył grę a kompy z sieci lokalnej dołączały się do gry stworoznej w internetcie bez problemu, czyli problem jest z nnd, albo z tym skryptem przydzielania zewn. IP.

Autor:  mario [ poniedziałek, 6 lutego 2006, 18:34 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem problem jest taki ze Twoje zewnetrzne Ip jest z innej klasy i dlatego tak sie dzieje np zewnetrzne ip jakie sobie przypiszesz to 83.154.x.x a lokalnie masz 192.168.x.x na ma szans aby to dzialalo. Wydaje mi sie jednak ze mozesz posiadac 2 IP Publiczne i lokalne bynajmniej w windowsie XP (dopisujesz rezcnie) i wtedy moga sie podpiac Ci z neta i Ci po lokalu Pozdrawiam

Autor:  p4w3k [ wtorek, 7 lutego 2006, 12:23 ]
Tytuł: 

Witam, a ja mam 2 skrypty na przydzielenie zewnętrznego IP i wszystko działa super... prawie... Otóż sprawa wygląda tak, że co jakiś czas muszę ten skrypt zrestartować bo 'zapomina' o adresie zewnętrznym, trudno mi powiedzieć po jakim czasie i o jakich porach... Firewall Adiego, może ktoś wie o co chodzi?

Autor:  Anonymous [ środa, 8 lutego 2006, 17:41 ]
Tytuł: 

mario pisze:
Moim zdaniem problem jest taki ze Twoje zewnetrzne Ip jest z innej klasy i dlatego tak sie dzieje np zewnetrzne ip jakie sobie przypiszesz to 83.154.x.x a lokalnie masz 192.168.x.x na ma szans aby to dzialalo. Wydaje mi sie jednak ze mozesz posiadac 2 IP Publiczne i lokalne bynajmniej w windowsie XP (dopisujesz rezcnie) i wtedy moga sie podpiac Ci z neta i Ci po lokalu Pozdrawiam


Witam.
No chyba masz rację. Jak zrobiłem sobie zewnętrzne IP na drugim kompie - to mógł się dołączyć. Nie wiem czy kumam twoje rozumowanie - czyli teraz należałoby zmienić adresy IP sieci wewnętrznej na podobne z klasy 83.xx.xx.xx ? Jakie to będą ?:) Dawno w szkole nie byłem :) Czy to trzeba 10.xx.xx.xx ?? Jakby ktoś mógł powiedzieć jakie to bym zrobił sam, czy może przyczyna tkwi gdzie indziej.

Autor:  Nova [ wtorek, 14 lutego 2006, 19:20 ]
Tytuł: 

podłanczam sie pod pytanie kolegi powyzej..

hmmm ja mam taki problem
dsl 4mbit daje mi 5 stałych adresów ip.
Jeden wykorzystuje na serwer, a reszte chcialbym na kompy w sieci.

moja siec lokalna sklada sie:
ip wew. serwera 192.168.1.1
maska 255.255.255.0
brama 192.168.1.1

zewnetrzne to:
ip zew. serwera 83.14.127.73
maska i brama podobne.

teraz chcialbym zeby inne kompy mialy stale ip z puli ktora dala mi tepsa. czyli np. 83.14.127.75
przypisuje go do mojej karty sieciowej, dodaje do masq ale neta nie mam..
musze zmienic strukture lokalnej sieci czy co ?! nie mam pomysłu jak to zrobić by działało.. :oops:

Autor:  tasiorek [ wtorek, 14 lutego 2006, 21:17 ]
Tytuł: 

Po 1 skonfigurowac odpowiednio sieciowki net_confem, po 2 zastosowac sie do opisu z pierwszej strony tego watku. Masz skrypt i Ty na kliencie bedziesz mial ip z puli prywatnej (np. 192.168.1.5), a serwer zalatwi, ze po wyjsciu pakietow na zewnetrz beda widziane jak ip z puli publicznej. Jak chcesz inne rozwiazanie, to tez jest w tym watku. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj.

Autor:  Milosz_mily [ niedziela, 19 lutego 2006, 11:15 ]
Tytuł: 

Witam.

U mnie śmiga to bardzo fajnie. Przydzielam trzem userom w sieci zewnętrzne ip i nie ma z tym problemu.

Zauważyłem jednak że w statystykach MRTG na danym IP lokalnym nie widać jakiegokolwiek ruchu. Po przydzieleniu zewnętrznego IP, MRTG jakby zaprzestał zliczania na lokalnym ip.

Jak poradzić sobie z tym problemem ???

Pozdrawiam:
Miłosz K.

Autor:  tasiorek [ niedziela, 19 lutego 2006, 13:20 ]
Tytuł: 

Nie uzywam mrtg, ale podajcie regulki iptables, jakie sa zakladane dla jednego uzytkownika przy starcie, to moze cos wymysle.

Autor:  hx [ niedziela, 19 lutego 2006, 14:46 ]
Tytuł: 

po przydzieleniu zew ip mrtg restart

Autor:  Milosz_mily [ niedziela, 19 lutego 2006, 16:55 ]
Tytuł: 

... polecenie /etc/rc.d/mrtg restart rozwiązuje sprawę. Pomogło.

Jeżeli mrtg nie jest zrestartowane po przydzieleniu zewnętrznego IP to ruch nie jest zliczany tylko na lokalnym IP (na eth0 wszystko jest OK).

Polecenie:
niceshaper stats
pokazuje wszystko tak jak należy, przydziały w nicku też działają, natomiast do czasu restartu mrtg statystyka usera jest pusta.

Pozdrawiam:
Miłosz K.

Autor:  Nova [ niedziela, 19 lutego 2006, 17:55 ]
Tytuł: 

uzylem tego skrypu
http://tasior.iglu.cz/nnd/rc.zewip

i niby mam zew. ip ale jak lacze sie z emule to podaje mi ip serwera a nie moj...

czyli cos jest nie tak :)

Autor:  tasiorek [ niedziela, 19 lutego 2006, 18:13 ]
Tytuł: 

Nova pisze:
czyli cos jest nie tak :)

Twoja konfiguracja.

Autor:  Nova [ niedziela, 19 lutego 2006, 21:27 ]
Tytuł: 

niewątpliwie, tylko gdzie może tkwić problem

Autor:  tasiorek [ niedziela, 19 lutego 2006, 23:57 ]
Tytuł: 

Zakladajac, ze wszystkie dane (wew ip, zew ip, broadcast itp.) podales prawidlowe, to do glowy przychodzi mi kilka powodow. Moze polaczenie bylo nawiazane przed uruchomieniem skryptu- wtedy restart emule i bedzie ok, ewentualnie sprobuj polaczyc sie z innym serwerem. Byc moze nie wyczyszczona tablica routingu (chociaz nie jestem pewny, czy to ma jakis wplyw), ale wpisz: ip route flush cache . Problem moze tez byc spowodowany zlym ustawieniem maski na interfejsie sieciowym (w przypadku DSLa /etc/network/external/rc.dsl) Sprawdz, czy masz taka jaka podala tepsa 255.255.255.248. Sprawdz, czy np strona www.whatismyip.com podaje to ip, ktore sobie przydzieliles.

Autor:  Anonymous [ środa, 22 lutego 2006, 14:58 ]
Tytuł: 

Milosz_mily pisze:
Witam.

U mnie śmiga to bardzo fajnie. Przydzielam trzem userom w sieci zewnętrzne ip i nie ma z tym problemu.

Zauważyłem jednak że w statystykach MRTG na danym IP lokalnym nie widać jakiegokolwiek ruchu. Po przydzieleniu zewnętrznego IP, MRTG jakby zaprzestał zliczania na lokalnym ip.

Jak poradzić sobie z tym problemem ???

Pozdrawiam:
Miłosz K.


Witam.

Trzem - oki. Mi 4 bo mam 5 stałych IP - ale co zrobić z resztą ? Która też chce pograć a nie może ?

Pozdrawiam.

Autor:  hx [ środa, 22 lutego 2006, 15:24 ]
Tytuł: 

to teraz do grania jest potrzebne zew ip ??

Autor:  TheL [ piątek, 24 lutego 2006, 02:49 ]
Tytuł: 

i mi poszlo od reki :D fajny skrypt :D

*EDIT
mozna tak spokojnie nadac wiele ip ja robilem to tworzac kolejne pliki z innymi adresami i dziala.

ps. Da sie to zrobic na Fedorze 4 ?

Autor:  kamil771 [ sobota, 11 marca 2006, 05:24 ]
Tytuł: 

No to teraz pare pytań :P
1. Jak mam do przydzielenia jeszcze 3 IP dla 3 innych userów to musze osobny skrypt wstawiać czy w tym jednym rc.zewip da sie to gdzieś ucisnąć??
2. Ktoś tam coś wspominał że w niceshaper trzeba dodać ip zewnętrzne?? Prawda czy niceshaper juz sobie z tym poradzi??
3. Jak teraz mam ustawione że startuje w rc.local to bedzie startować po mrtg?? Wtedy co restart bede musial pamiętać aby mrtg restartnąć? Czy da sie to wcisnąć gdzieś przed mrtg, albo mrtg ustawić aby włączało sie po tym skrypcie?

Autor:  TheL [ sobota, 11 marca 2006, 11:36 ]
Tytuł: 

1. dla mnie najszybciej bylo uruchomic plik 3 razy z innymi danymi ale napewno da sie to zrobic w jednym pliku.

Strona 4 z 11 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/