Freesco, NND, CDN, EOS http://forum.freesco.pl/ |
|
Problem z odbiorem poczty http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=24&t=16929 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mlody_1981 [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 10:06 ] |
Tytuł: | Problem z odbiorem poczty |
Witam mam problem z odbiorem poczty tpop3d działa ale nie moze odebrac poczty z zewnetrznego serwera bardzo prosze o pomoc pozdrawiam |
Autor: | Maciek [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 11:38 ] |
Tytuł: | |
tpop3d nie odbiera poczty z zewnętrznych serwerów... |
Autor: | mlody_1981 [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 12:23 ] |
Tytuł: | |
tzn chyba źle formułowałem pytanie problem jest w tym ze listy wychodzą na inne zewnętrzne skrzynki ale odpowiedzi nie docierają pozdrawiam |
Autor: | Maciek [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 12:45 ] |
Tytuł: | |
Pytanie jest z gatunku takich samochodowych: "Przekręcam kluczyk w stacyjce i samochód nie zapala, dlaczego?". Aby mieć własną pocztę należy zainstalować serwer smtp i pop3 - z twoje wypowiedzi może wynikać, ze nie masz takiej świadomości. A więc masz serwer smtp? Lećmy zatem na zasadzie algorytmów - nie masz to zainstaluj i skonfiguruj, a jeśli masz to czytaj dalej. Serwer smtp (w naszym przypadku exim) musi być skonfigurowany. Czyli domena, certyfikaty i takie tam duperele, którymi być może zapomniałeś się zainteresować Muszą być także otwarte porty, żeby to z zewnątrz działało. Wiesz o co chodzi? Nie - to odsyłam na www.nnd-linux.pl, tak - to lecimy dalej. Ze zdalnego serwera powinna przyjść zwrotka, a w niej można znaleźć informację dlaczego poczta nie została dostarczona. Serwer niedostępny, zabroniony relay i tak dalej.. Ponadto należy sprawdzić co mówią logi exima: /var/log/exim - mainlog, rejectlog i paniclog. Ten ostatni musi być PUSTY. Jeśli jest w nim cokolwiek, to znaczy, ze schrzaniłeś konfigurację i exim poprawnie nie działa. Teraz jak już sprawdziłeś logi, to zrób doświadczenie z wysyłaniem, zobacz co wypisuje zwrottka, zobacz - co wypisuje exim - podaj nam odpowiednie fragmenty logów, a my będziemy starali się pomóc. Tylko pod takim warunkiem możesz nam dupę zawracać ![]() |
Autor: | mlody_1981 [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 13:17 ] |
Tytuł: | |
zwrotka zawierała błąd host domains.home.pl[212.85.96.95] said: 550 user not found... podany uzytkownik nie istnieje... (in reply to RCPT TO command) Sprawdzałem logi rejectlog i paniclog są czyste natomiast w mainlogu nie znalazłem zadnych błedów dodatkowo w pliku /var/log/mail znalazłem taki błąd tpop3d [410] 0.0.0.0:110 i 0.0.0.0:995 cannot obtain domain surrfix for this address i cannot obtain name |
Autor: | Maciek [ poniedziałek, 2 czerwca 2008, 13:44 ] |
Tytuł: | |
Już ci wyjaśniałem, ze tpop3d nie służy do tego. Jest to serwer, który pozwala klientowi z jego ulubionego aut-tłuka pobrac pocztę z serwera na własny komputer i to wszystko. Jeśli rejectlog i paniclog nie zawiera NIC, to po prostu oznacza, że pisząc z innego konta na innym serwerze na ten "swój" serwer, de facto wysyłasz to zupełnie gdzie indziej. Do serwera nic nie dochodzi, bo inaczej rejectlog zawierałby notkę o odrzuceniu z powodu braku takiego użytkownika. Wniosek - spaprana domena. Zatem od tego należy zacząć. Jak się nazywa domena i pod jakim IP według ciebie powinna ona być? |
Autor: | Maciek [ wtorek, 3 czerwca 2008, 10:12 ] |
Tytuł: | |
Port smtp jest zamknięty (filtered) i to jest najprostsza przyczyna tego, że poczta do ciebie nie dochodzi. |
Autor: | mlody_1981 [ wtorek, 3 czerwca 2008, 14:19 ] |
Tytuł: | |
Porty otwarte poczta nadal nie dociera |
Autor: | viater [ wtorek, 3 czerwca 2008, 17:09 ] |
Tytuł: | |
mlody_1981 pisze: Porty otwarte poczta nadal nie dociera
Logi ????????????? |
Autor: | Maciek [ wtorek, 3 czerwca 2008, 18:45 ] |
Tytuł: | |
mlody_1981 pisze: Porty otwarte poczta nadal nie dociera
Gówno otwarte... Chcesz dowodów? Telnet na port 25 wisi w nieskończoność, a nmap dalej mówi, że filtered. Czy exim w ogóle pracuje?[/code] |
Autor: | mlody_1981 [ wtorek, 3 czerwca 2008, 22:36 ] |
Tytuł: | |
porty poprawiłem nadal nic |
Autor: | Maciek [ wtorek, 3 czerwca 2008, 23:10 ] |
Tytuł: | |
I w ten sposób będziemy sobie pisać jeszcze przez następny tydzień lub dwa - ty,że otwarte, a ja że zamknięte. Niczego nie poprawiłeś, nic się nie zmieniło, port 25 jest nadal filtrowany, czo oznacza, ze coś tam w środku sobie pracuje, ale na zewnątrz nie wychodzi. Nie jestem w stanie na odległość zgadywać, co jest przyczyną - nie zrestartowałeś firewalla, masz jakiś inny superduper firewall i nie potrafisz sobie z nim dać rady, czy może provider ci blokuje port 25. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |