Freesco, NND, CDN, EOS http://forum.freesco.pl/ |
|
przekierowanie portów we fresco do gier !! http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=35&t=1101 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Anonymous [ sobota, 18 stycznia 2003, 13:50 ] |
Tytuł: | przekierowanie portów we fresco do gier !! |
witam proszę o pomoc bardziej zaawansowanych użytkowników freesco. moja przygoda z tym systemem trwa dopiero trzy miesiące i dzięki forum na arx dawałem sobie radę sam ale to mnie przerasta i na 100% nie tylko mnie. jedna uwaga : dokładnie zapoznałem się z archiwum i ze sposobem użycia przycisku "szukaj" więc proszę o powstrzymanie się od złośliwych uwag - nie każdy rodzi się "guru" prawda? teraz fakty: na moim komputerku stoi freesco 0.2.7 i działa jako router na 3 kompy na standartowych ustawieniach jak z kartki nie ma problemu z grami sieciowymi po lanie tak samo z Quake3 i Unreal Turnament można postawić serwer na który wejdą tak z lanu jak i z sieci problemy za to sprawia gra Cossacks i Settlers 4 można dołączać do gier postawionych przez innych wszystko jest ok natomiast nie można stawiać serwera u siebie (serwer odpowiada że są pozamykane porty) sprawdziłem porty od Cossacka wygląda to tak Which ports do I have to enable/unlock to play Cossacks online ? (refers to Router,Firewall or Network) Please enable/unlock the following ports: Ports for GameSpy: 6667 (IRC) 80 (HTTP) 3783 (Voice Chat Port) 27900 (Master Server UDP Heartbeat) 28900 (Master Server List Request) 29900 (GP Connection Manager) 29901 (GP Search Manager) 13139 (Custom UDP Pings) Ports for DirectPlay: Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound Inbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400, Outbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400 Inbound UDP Connections 2300-2400 2300-2400 , Outbound UDP Connections 2300- 2400 2300-2400 na forum tymczasowym na http://serwis.org/viewtopic.php?t=245&sid=8d4788838a084f27b506f008beef99b2 Kipa odpowiedział tak: ""Kiedyś chciałem zrobić takie cuś, ale nie mogłem tego przetestować, więc na razie to nie działa Przetestuj więc, może dojdziemy do wersji działającej UWAGA! Osoba przyłączająca się do gry musi być poza siecią i podawać adres IP servera FreeSCO Zapisz plik (np.) /rc/d_play a następnie wywołaj z palca d_play /IP_wewn_kompa/ np. d_play 10.1.0.5 (to oczywiście wewnętrzne IP serwera gry) Pozostali gracze wewnątrz sieci przyłączają sie po wewnętrznym IP przykład 1. Kod: . /etc/chat.pwd ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624 ipportfw -A -R $1/47624 -u $LOCAL/47624 ipautofw -A -h $1 -d tcp 2300 2400 odwołanie: (na razie osobno, jak będzie działać wstawimy do d_play) Kod: ipportfw -D -t $LOCAL/47624 ipportfw -D -u $LOCAL/47624 protokół UDP jest tu nadmiarowy (linie gdzie jest -u) przykład 2. Nie mam pojęcia na co to jest, bo brak tu numeru IP hosta gry, ale można spróbować, nic nie kosztuje Kod: ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624 _________________ KIPA Znalazłem w ver. 0.3.0 gotowca dla AOE II Wynikowo powinno być tak: Kod: ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624 ipportfw -A -t $LOCAL/28800 -R $1/29000 ipportfw -A -R $1/6667 -t $LOCAL/6667 ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1 ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1 Dla większości gier Kod: ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624 ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170 ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092 ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1 ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1 Jak wspomniałem, ja tego nie testowałem, więc proszę o opinie, sam jestem ciekaw. _________________ KIPA Tu sa moje niektóre (nieudolne ![]() robiłem też inne i niestety nic to nie daje serwera nadal nie można postawić:: Linux 2.0.38 (s) (ttyp1) [Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624 ipportfw: illegal destination specified [Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170 ipportfw: illegal destination specified [Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092 ipportfw: illegal destination specified [Linux] ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1 Memory fault [Linux] ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1 Memory fault [Linux] ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624 [Linux] powyżej widać wyniki moich testów nic nie dały każdy inny wpis dale taki odzew ipportfw: illegal destination specified musiałem też zrestartować serwerek bo cusik się freesco pokaszaniło wytłumaczę jeszcze raz o co chodzi bo ostatnio zrobiłem to nieprecyzyjnie: gracz łączy się przez multi z serwerem matką (shel) tam szuka kandydatów na nieboszczyka ![]() jeden uruchamia gre wydaje mi się że jest ona na jego kompie , serwer matka tylko pośredniczy w kontaktach teraz pytanie: proszę o w miarę proste wytłumaczenie laikowi o co chodzi i jak to zrobić aby wszystko działało (myślę że przyda się to nie tylko mnie) tylko jak można to tak w miare łopatologicznie ![]() z góry THX |
Autor: | Anonymous [ poniedziałek, 20 stycznia 2003, 21:13 ] |
Tytuł: | |
nikt nie ma żadnych pomysłów ![]() ludzie pomocy sam nie dam rady ![]() |
Autor: | Kipa [ poniedziałek, 20 stycznia 2003, 23:27 ] |
Tytuł: | |
Na tymczasowym forum dałem też odpowiedź, ale dla pewności jeszcze raz: Musisz zastąpić zmienne konkretnymi wartościami i tak: zamiast $LOCAL wpisz IP swojego serwera (to widziane z internetu) zamiast $1 wpisz IP serwera gry (wewnętrzne tego gościa co odpala hosta gry) Jak zrobisz to w skrypcie (nic nie zmieniaj) ale nie zapomnij o: i podaniu przy wywołaniu parametru jakim jest wewnętrzne IP hosta gry. Gdybyś jednak dalej otrzymywał takie komunikaty, radziłbym wnikliwiej poczytać o przekierowaniu i dokładnie wpisywać komendy, bo z tym jest jak na razie problem. Możesz dla testu dopisać jakieś przekierowanie w forward.cfg i zobaczyć jak wygląda prawidłowo przekierowany port komendą |
Autor: | Anonymous [ wtorek, 21 stycznia 2003, 16:40 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() teraz zrobiłem tak:przez telnet . /etc/chat.pwd ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -t 192.168.0.2/34000 ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -u 192.168.0.2/47624 ipautofw -A -h -d tcp 2300 2400 ipportfw -D -t 192.168.0.2/47624 ipportfw -D -u 192.168.0.2/47624 ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624 z tym zero problemów test2 ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -t 192.168.0.2/34000 ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -u 192.168.0.2/47624 ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -u 192.168.0.2/34000 ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -t 192.168.0.2/47624 ipportfw -A -R 169.232.228.126/13142 -t 192.168.0.2/13142 ipportfw -A -R 216.177.89.34/29900 -t 192.168.0.2/29900 ipportfw -A -R 216.177.89.49/29920 -t 192.168.0.2/29920 ipportfw -A -R 216.177.89.36/6667 -t 192.168.0.2/6667 tak samo jw test3 ipautofw -A -h 217.96.164.94 -d tcp 2300 2400 ipportfw -D -t 192.168.0.2/47624 ipportfw -D -u 192.168.0.2/47624 i znowo ok ale to nic nie dało nadal nie mogę serwera postawić może ping jest potrzbny? na serwerze pokazuje że nie mam pingu da się to jakoś odblokować? Kipa dzięki za twórczą krytykę należało mi się ![]() a jeszcze takie coś: [Linux] ipfwadm -M -ln IP masquerading entries prot expire source destination ports tcp 119:59.99 192.168.0.3 216.177.89.36 1565 (63578) -> 6667 tcp 119:50.89 192.168.0.3 216.177.89.49 1563 (63577) -> 29920 tcp 119:48.99 192.168.0.3 216.177.89.34 1561 (63576) -> 29900 udp 04:18.29 192.168.0.3 169.232.228.126 13142 (63501) -> 13142 udp 07:05.00 192.168.0.3 217.96.164.94 34000 (63419) -> 34000 na drugim kompie w sieci brat grał z gościem właśnie w cossacka a tak to wygląda w tej chwili: UDP 192.168.0.2/34000 > 217.96.164.94/34000 TCP 192.168.0.2/6667 > 216.177.89.36/6667 TCP 192.168.0.2/29920 > 216.177.89.49/29920 TCP 192.168.0.2/29900 > 216.177.89.34/29900 TCP 192.168.0.2/13142 > 169.232.228.126/13142 TCP 192.168.0.2/34000 > 217.96.164.94/3400 co jeszcze źle robie? pozdrawiam S. |
Autor: | Kipa [ wtorek, 21 stycznia 2003, 23:29 ] |
Tytuł: | |
No to teraz pozostaje ustalić, jakie porty należy przekierować. Tu może pomóc taki programik na winzgrozie (NetMon), który monitoruje sieć i podaje kto i na jakie porty się podłaczył. Odpala się go na serwerze gry. Dla przypomnienia podaję: Gościu z zewnątrz (koniecznie z poza sieci gdzie postawiony jest serwer gry) podłączyć się musi na publiczny adres IP serwera FreeSCO. |
Autor: | Anonymous [ środa, 22 stycznia 2003, 12:33 ] |
Tytuł: | |
trochę to nieprecyzyjnie opisałem jak wchodzę w tryb multi player t pojawia się jak gdyby czat i lista założonych gier jak ktoś zakłada gre to dusi create game i gotowe jest to potrzebne do zaliczania pkt za gry więc sprawa z wchodzeniem na moj IP raczej nie zagra ![]() teraz tak ja nie mam tam pingu i przeważnie tak jest jak ktoś jest za firewalem i to najprawdopodobniej boli ten serwer nie da się jakoś tego pingu odblokować? a po gierce zrobić jak było? i co to tak na marginesie daje: ipfwadm -I -i accept -W ppp0 -o albo to? ipfwadm -I -d accept -W ppp0 -o bo coraz mniej rozumiem ![]() sory że głowe zawracam pozdrawiam S. |
Autor: | Kipa [ środa, 22 stycznia 2003, 23:09 ] |
Tytuł: | |
Czyli w gierkę możesz grać, jak zrozumiałem, więc nie zawracaj sobie tym głowy - a pingu nie będzie (to był taki sympatyczny pingwinek) |
Autor: | Anonymous [ czwartek, 23 stycznia 2003, 13:57 ] |
Tytuł: | |
w grę to ja mogę grać nawet bez przekierowania ![]() chodzi o to że chcę serwer postawić a nie mogę ![]() pozdrawiam S. |
Autor: | Kipa [ czwartek, 23 stycznia 2003, 16:44 ] |
Tytuł: | |
Kiepsko się z Tobą gada. Pomieszało Ci się granie na serwerze, który jest widoczny bezpośrednio w internecie z odpaleniem go za firewallem w sieci wewnętrznej. Więc lepiej się trzymaj tematu, bo mam wątpliwości, czy robisz to co trzeba. |
Autor: | Anonymous [ czwartek, 23 stycznia 2003, 20:37 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() chodzi właśnie o serwer widziany z internetu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Anonymous [ sobota, 25 stycznia 2003, 19:26 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | Kipa [ niedziela, 26 stycznia 2003, 23:45 ] |
Tytuł: | |
Jasne, że się da ![]() ![]() Jak będziesz gotowy - daj znać. Napisz jaką grę wybrałeś, jakie porty, wymagają przekierowania, na jakim kompie (IP wewnętrzne) i za jakim serwerem (IP serwera freeSCO) postawisz hosta gry i z jakiego adresu chcesz się przyłączyć (IP kolegi z internetu - jak jest za firewall'em to IP zewnętrzny jego serwera brzegowego). Dane nie muszą być prawdziwe, ale realne, musimy mieć punkt odniesienia i dla logiki muszą być poprawne, bez kiksów - to dla rozumowania forumowiczów. Jak będzie to miało ręce i nogi do przystąpimy do działania. ![]() |
Autor: | Anonymous [ poniedziałek, 27 stycznia 2003, 21:30 ] |
Tytuł: | |
nie ma problemu z moimi danymi serwera 217.97.10.xxx -mój IP SDI ![]() 192.168.0.1 - ip serwera freesco 192.168.0.2 -mój ip 192.168.0.3 - ip drugiego kompa jest jeszcze jeden ale na nim nie gram takie porty podaje producent gry COSSACKS polecam fanom strategii Ports for GameSpy: 6667 (IRC) 80 (HTTP) 3783 (Voice Chat Port) 27900 (Master Server UDP Heartbeat) 28900 (Master Server List Request) 29900 (GP Connection Manager) 29901 (GP Search Manager) 13139 (Custom UDP Pings) Ports for DirectPlay: Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound Inbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400, Outbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400 Inbound UDP Connections 2300-2400 2300-2400 , Outbound UDP Connections 2300- 2400 2300-2400 i faktycznie jak się je zablokuje z połączenia nici sprawdzałem z innymi danymi jest problem: 1. nie znam nr ip przeciwnika grę zakłada sie na shelu (coś jak czat) do utworzonego pokoju ładują się przeciwnicy i jak wszyscy są gotowi to wciskam start i do boju ![]() 2. jak jest firewal nie można zakładać serwerów 3.sprawdzałem programem lanscan (lipa) jakie porty otwiera gra i na jakie ip -- ip gracza z sieci jak można się domyślać inny za każdym razem ![]() ![]() Tu cytat: [Linux] ipfwadm -M -ln IP masquerading entries prot expire source destination ports tcp 119:59.99 192.168.0.3 216.177.89.36 1565 (63578) -> 6667 tcp 119:50.89 192.168.0.3 216.177.89.49 1563 (63577) -> 29920 tcp 119:48.99 192.168.0.3 216.177.89.34 1561 (63576) -> 29900 udp 04:18.29 192.168.0.3 169.232.228.126 13142 (63501) -> 13142 udp 07:05.00 192.168.0.3 217.96.164.94 34000 (63419) -> 34000 na drugim kompie w sieci brat grał z gościem właśnie w cossacka a tak to wygląda w tej chwili: Tak więc nie znam nigdy ip przeciwnika , poznajemy się na shelu więc na freesco musiałyby być otwarte te porty podane wyżej (no chyba że się myle) dla lepszego poznania tej gierki mogę ją pożyczyć ![]() ![]() ![]() innych pomysłów na razie brak ![]() sory Kipa ale cienki jestem w LINUX jak człowiek na windzie siedzi to połapać się co i jak to ciężko jest ( a freesco od września mam dopiero ![]() ![]() pozdrawiam Fulko mój gg 1941389 |
Autor: | Kipa [ wtorek, 28 stycznia 2003, 00:01 ] |
Tytuł: | |
No to już trochę lepiej, umówmy się jeszcze, że grę będzie zakładał 192.168.0.2 Wówczas przekierowania należy dokonywać na ten adres. Jeżeli tylko na tym kompie będę zakładane gry, przekierowania można ustawić w pliku /mnt/router/forward.cfg Efekt powinien być taki, że gościu z zewnątrz, będzie się mógł przyłączyć, natomiast wszyscy z Twojej sieci NIE. Dlatego oni muszą się dołączyć do gry w inny sposób (nie znam gry więc nie podpowiem), ale bezpośrednio, podając wewnętrzny adres 192.168.0.2. Do podglądania portów używam NetMon.exe |
Autor: | Anonymous [ środa, 29 stycznia 2003, 17:27 ] |
Tytuł: | |
OK a jak zrobic przekierowanie na neo+ - tam jest dynamiczne IP - co mam podac ? moze zamiast IP mozna cos z eth0 ... |
Autor: | Anonymous [ środa, 29 stycznia 2003, 20:59 ] |
Tytuł: | Pomoc!!!!!!! |
Korzystając z mcsmall w pliku rc_user w linijkach bootowania (start rc_user) wpisujesz: ipautofw -A -r tcp portpoczątkowy portkońcowy -h adresIPwewnętrznyWsieciipautofw -A -r udp portpoczątkowy portkońcowy -h adresIPwewnętrznyWsieci U mnie to działa znakomicie porty sie nie wieszają po czasie powinno wszędzie działać UWAGA nie dawać duzych przedziałów poniżej 2000... Tylko krótkie mozna dać np 1000 1050 ale nie np. 1 60000 gdyż zablokujemy cały net... Działa to we wszystkich znanych mi grach (Diablo2 ,Mohaa nie mówiąc o gg i Direct Connect) mogę stawiać tam servery... Pozdrawiam Dariusz... |
Autor: | Anonymous [ piątek, 31 stycznia 2003, 00:32 ] |
Tytuł: | |
witam niestety nadal nic ![]() jestem już trochę zdesperowany ![]() postaram się jutro zamieścić co robiłem może wtedy wyjdzie błąd a może powoduje to brak nieszczęsnego pingu? nie jestem niestety dosyć dobry żeby sobie sam poradzić ![]() |
Autor: | Anonymous [ piątek, 31 stycznia 2003, 01:34 ] |
Tytuł: | |
HellFire super ![]() ![]() |
Autor: | Anonymous [ środa, 5 lutego 2003, 20:48 ] |
Tytuł: | |
zrobiłem tak (przez telnet): . /etc/chat.pwd ipportfw -A -R 192.168.0.2/47624 -t 217.97.10.xxx/47624 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/28900 -R 192.168.0.2/28900 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/27900 -R 192.168.0.2/27900 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/29900 -R 192.168.0.2/29900 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/29901 -R 192.168.0.2/29901 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/13139 -R 192.168.0.2/13139 ipportfw -A -R 192.168.0.2/6667 -t 217.97.10.85/6667 ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h 192.168.0.2 ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h 192.168.0.2 ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/47624 -R 192.168.0.2/47624 ale niestety nadal nic nadal nie mogę postawić serwera widzianego z internetu nie można też wejść do mnie na ip |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |