Freesco, NND, CDN, EOS
http://forum.freesco.pl/

Problemy z grą "Silent Hunter2" w trybie multiplay
http://forum.freesco.pl/viewtopic.php?f=35&t=752
Strona 1 z 1

Autor:  Anonymous [ piątek, 1 listopada 2002, 19:22 ]
Tytuł:  Problemy z grą "Silent Hunter2" w trybie multiplay

Witam Panowie.

Piszę, bo mam problem z używaniem gry Silent Hunetr II w trybie multiplayer.
Polega ona na tym, iż nie mogę zainicjować hosta na www.ubi.com do którego mogli by się podłączyć inni gracze.
Gra wykrywa, że mam sieć lokalną (lan+router na freesco + sdi) i uniemożliwia poprawne zaicjowanie hosta, gra po prostu wyłącza się :(
Mogę grać on-line ale tylko wtedy gdy podłączę się do już istniejącego hosta.
Z tego co widzę to problem ten nie dotyczy tylko mnie, lecz wielu osób które mają dostęp do internetu przez firewall i próbują zainicjować grę na ubi.com .

Jak poradzić sobie z tym problemem bez pomijania lanu i routera ?
Może da się jakoś skonfigurować router ?


Pozdrawiam

Autor:  Maciek [ piątek, 1 listopada 2002, 20:11 ]
Tytuł: 

Jeżeli gra nie ma celowo włączonej blokady (jakie by mogły być tego przyczyny? uczciwych nie widzę.) uniemożliwiającej łączenie się zza firewalla, to powinno wystarczyć przekierowanie portów. Może jest jakaś instrukcja na stronach firmowych?

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 20:20 ]
Tytuł: 

Mam identyczny problem, nie działa (ale mam że tak powiem mniej oryginalny oryginał więc to może być od tego). A szkoda że nie chodzi, bo jak do tej pory nie spotkałem nikogo kto by mi dorównał w symulatorach łodzi podwodnych :D

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 20:21 ]
Tytuł: 

Ups, poprawka, ja mam gorzej bo wcale mi nie działa MP :cry:

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 21:50 ]
Tytuł:  SH2

Raczej na pewno jest to wina routera+firewall, bo rozmawiam z ludzmi z ubi.com a oni winę za zle stawianie hosta obarczają firewall.
Niestety nie znam się aż tak dobrze na protokole TCP IP, oraz LINUXIE i nie potrafię sobie z tym poradzić, dlatego poruszyłem ten temat na tym forum.

Dla TJM

Aby używać gry SH2 w trybie on-line musisz mieć zainstalowanego patcha
SH2Patch1.1 i być zarejestrowanym na ubi.com .
Następnie wchodzisz na http://www.ubi.com/US/GamingZone/ i wybierasz grę w którą chcesz grać.
Gdy wszystko jest w porządku, to na twoim komputerze zaczyna instalować się jeszcze jeden patch o wielkości ponad 5MB.
Po jego zainstalowaniu bez problemu powinieneś już mieć dostęp do kanału z graczami sh2.
Jak już się zarejestrujesz, to podaj swój login a wtedy zagramy sobie( jeśli ktoś postawi hosta) ;)
SH2 to świetna gra a możliwość grania w nią w trybie multiplayer z 3,4 (niekoniecznie z Europy) graczami nadaje jej całkiem nowego wymiaru i nie pozwala oderwać się od komputera :)

Pozdrawiam wszystkich podwodniakow.

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 22:18 ]
Tytuł: 

Tak tylko że jak ja instaluję patch to mi wyskakuje żebym włożył oryginalny CD (nie wiem dlaczego :wink: ).

Autor:  Maciek [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 22:27 ]
Tytuł: 

Czytaj co się do ciebie pisze! Większość dostępu do Internetu - stałe łącza jest realizowana przez firewalle, takie czy inne. Jeśli gra wymaga wyłączenia firewalla i postawienia całego komputera odkrytytego i niezabezpieczonego, to programiści są porąbani i to zdrowo. Jednak nie przypuszczam, żeby tak było. Normalnie w większości przypadków MUSI wystarczyć przekierowanie portów. Nieco inna sprawa może być z postawieniem serwera gry, tutaj być może potrzebny jest zewnętrzny numer IP, a przekierowanie może nie wystarczyć, choć powinno. Serwery gry moga być wyspecjalizowanmymi komputerami dającymi tylko jedną usługę - grę, wówczas w grę wchodzić mogą różne porty i może być ich dużo, ale tego i tak nie zrealizujesz na sdi, bo o reszcie internetu możesz zapomnieć. Więc wgryź się w tą swoją ukochaną grę, i rozpracuj jakich portów potrzebuje, zrób forwarding i nie zawracaj głowy. A jeśli nie potrafisz sobie z tym dać rady, a gra jest twoim super priorytetem - wyrzuć Freesco - i graj na Windowsie i również nie zawracaj głowy.

Autor:  Anonymous [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 23:13 ]
Tytuł: 

Spoko nie ma sprawy, ale myślełem, że to forum (jak i każde inne) jest dla tych co nie wiedzą , ale widać myliłem się :(
To co napisałeś w poprzednim poście jest rzeczowe i wiele wyjaśnia, ale mogłeś napisać to w innym tonie, to bym się przynamniej ucieszył, że ktoś sesnownie dopowiedział.
Jeśli jednak uważasz, że tematem nie warto sobie zawracać głowy, to go zamykam a informacji poszukam gdzie indziej.

Jak już wcześniej pisałem, nie znam się dobrze na Linuxie, i nie jestem takim guru jak wy, dlatego tutaj się znalazłem z tym pytaniem.

Dla TJM
Musze Pana zmartwić, bo grę mam oryginalną i czekałem na nią prawie rok, więc bardzo bym chciał, by nie było z nią problemów.

Nie wiem, czy pozdrawiać

Autor:  Maciek [ poniedziałek, 4 listopada 2002, 23:35 ]
Tytuł: 

Tematu nie zamknąłem, ani też nie uważam, że nie ma na takie tematy miejsca. Zacznij szukać rozwiązania, rozpoczynając od dokumentacji gry, kontaktów z innymi fanami gry itp. A nie narzekać, że Freesco jest do d... bo gra nie chodzi. Na takie coś zawsze będzie jedna odpowiedź. Natomiast kwestia forwardingu portów może się przydać następnym, ale nie wymagaj od nikogo, aby specjalnie kupił grę i testował za ciebie na jakich portach chodzi.
PS. Osobiście uważam, że jest to jedna z lepszych gier i jedna z niewielu, które zainteresowały mnie dłużej niż na godzinę. Acha i jeszcze jedno, a może ona wymaga protokołu ipx/spx a nie tcp/ip?

Autor:  Anonymous [ wtorek, 5 listopada 2002, 00:44 ]
Tytuł: 

Spox

Postaram się zebrać więcej informacji, to może coś wspólnymi siłami wymyślimy.
Wcale nie narzekam na Freesco, a wspomniałem o nim, bo akurat na nim chodzi mój router.
Uważam, że freesco to zgrabny(jeśli tak można nazwać) i dobrze pomyślany systemik do takich właśnie zastosowań, ale nie potrawię go sam odpowiedno skonfigurować.
Może trochę za dużo wymagam od uczestników forum, odnośnie znajości zachowania gry sh2 w trybie multiplayer, ale zawsze jest nadzieja, że ktoś już przez to przeszedł i zna odpowiedź.
W dokumentacji którą dostałem z grą, nic nie pisze o sieci, ponieważ oficjalnie gra była sprzedawana bez trybu mp, tylko po wypuszczeniu na rynek CommandDestroyera, miał się ukazać patch dbsługujący sieć i tak też się stało.
Dlatego dodatkowych informacji trzeba szukać na własną rękę u różnych źródeł, co trochę komplikuje sprawę.
Wydaje mi się, że gra obsługuje tylko protokół TCP , bo przy próbie inicjacji gry w Lanie są dostępne ustawienia typowe dla tylko tego protokołu, ale mogę się mylić.


W każdym bądź razie dzięki za info :)

Pozdrawiam

Autor:  Kipa [ wtorek, 5 listopada 2002, 13:13 ]
Tytuł: 

Maciek pisze:
... Acha i jeszcze jedno, a może ona wymaga protokołu ipx/spx a nie tcp/ip?
To ciekawostka, ja jeszcze nie widziałem takiej gry, żeby IPX po internecie 8O :?:

Autor:  Anonymous [ wtorek, 5 listopada 2002, 13:50 ]
Tytuł: 

Wskaż mi miejsce w tekscie gdzie napisałem, że gra wykorzystuje protokół IPX do komunikowania się przez internet ?

Autor:  Kipa [ wtorek, 5 listopada 2002, 14:33 ]
Tytuł: 

Okulary se do czytanie zakładaj, pisze chyba Maciek.
To chyba choroba jednak :?

Autor:  Anonymous [ wtorek, 5 listopada 2002, 16:05 ]
Tytuł: 

Masz dobrą rację, faktycznie Maciek wspomniał o protokole IPX. :roll:
Jednak czytając Twojego posta, odniosłem się tylko do tego co ja pisałem.

Autor:  Maciek [ wtorek, 5 listopada 2002, 23:10 ]
Tytuł: 

Takie coś widziałem kiedyś bodajże w grze "Lords"... protokół ipx/spx do gry multiplayer w sieci, tak samo zresztą miało to działać w LAN jak i na zewnątrz. Nie wypowiadam się zresztą na temat gier, bo to nie moja działka i niewiele się tymi sprawami interesuję...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/