witam
proszę o pomoc bardziej zaawansowanych użytkowników freesco.
moja przygoda z tym systemem trwa dopiero trzy miesiące i dzięki forum na arx dawałem sobie radę sam ale to mnie przerasta i na 100% nie tylko mnie. jedna uwaga : dokładnie zapoznałem się z archiwum i ze sposobem użycia przycisku "szukaj" więc proszę o powstrzymanie się od złośliwych uwag - nie każdy rodzi się "guru" prawda?
teraz fakty:
na moim komputerku stoi freesco 0.2.7 i działa jako router na 3 kompy
na standartowych ustawieniach jak z kartki nie ma problemu z grami sieciowymi po lanie tak samo z Quake3 i Unreal Turnament można postawić serwer na który wejdą tak z lanu jak i z sieci
problemy za to sprawia gra Cossacks i Settlers 4
można dołączać do gier postawionych przez innych wszystko jest ok
natomiast nie można stawiać serwera u siebie (serwer odpowiada że są pozamykane porty)
sprawdziłem porty od Cossacka wygląda to tak
Which ports do I have to enable/unlock to play Cossacks online ?
(refers to Router,Firewall or Network) Please enable/unlock the following ports:
Ports for GameSpy:
6667 (IRC)
80 (HTTP)
3783 (Voice Chat Port)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
Ports for DirectPlay:
Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound
Inbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400, Outbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400
Inbound UDP Connections 2300-2400 2300-2400 , Outbound UDP Connections 2300- 2400 2300-2400
na forum tymczasowym na
http://serwis.org/viewtopic.php?t=245&sid=8d4788838a084f27b506f008beef99b2
Kipa odpowiedział tak:
""Kiedyś chciałem zrobić takie cuś, ale nie mogłem tego przetestować, więc na razie to nie działa
Przetestuj więc, może dojdziemy do wersji działającej
UWAGA! Osoba przyłączająca się do gry musi być poza siecią i podawać adres IP servera FreeSCO
Zapisz plik (np.) /rc/d_play a następnie wywołaj z palca d_play /IP_wewn_kompa/ np. d_play 10.1.0.5 (to oczywiście wewnętrzne IP serwera gry)
Pozostali gracze wewnątrz sieci przyłączają sie po wewnętrznym IP
przykład 1. Kod:
. /etc/chat.pwd
ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624
ipportfw -A -R $1/47624 -u $LOCAL/47624
ipautofw -A -h $1 -d tcp 2300 2400
odwołanie: (na razie osobno, jak będzie działać wstawimy do d_play) Kod:
ipportfw -D -t $LOCAL/47624
ipportfw -D -u $LOCAL/47624
protokół UDP jest tu nadmiarowy (linie gdzie jest -u)
przykład 2.
Nie mam pojęcia na co to jest, bo brak tu numeru IP hosta gry, ale można spróbować, nic nie kosztuje Kod:
ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624
_________________
KIPA
Znalazłem w ver. 0.3.0 gotowca dla AOE II
Wynikowo powinno być tak: Kod:
ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624
ipportfw -A -t $LOCAL/28800 -R $1/29000
ipportfw -A -R $1/6667 -t $LOCAL/6667
ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1
Dla większości gier Kod:
ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624
ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170
ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092
ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1
Jak wspomniałem, ja tego nie testowałem, więc proszę o opinie, sam jestem ciekaw.
_________________
KIPA
Tu sa moje niektóre (nieudolne

)testy
robiłem też inne i niestety nic to nie daje serwera nadal nie można postawić::
Linux 2.0.38 (s) (ttyp1)
[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
Memory fault
[Linux] ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1
Memory fault
[Linux] ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624
[Linux]
powyżej widać wyniki moich testów nic nie dały
każdy inny wpis dale taki odzew
ipportfw: illegal destination specified
musiałem też zrestartować serwerek bo cusik się freesco pokaszaniło
wytłumaczę jeszcze raz o co chodzi bo ostatnio zrobiłem to nieprecyzyjnie:
gracz łączy się przez multi z serwerem matką (shel)
tam szuka kandydatów na nieboszczyka
jeden uruchamia gre wydaje mi się że jest ona na jego kompie , serwer matka tylko pośredniczy w kontaktach
teraz pytanie:
proszę o w miarę proste wytłumaczenie laikowi o co chodzi i jak to zrobić aby wszystko działało (myślę że przyda się to nie tylko mnie)
tylko jak można to tak w miare łopatologicznie
z góry THX