Freesco, NND, CDN, EOS

http://www.freesco.pl
Dzisiaj jest piątek, 15 sierpnia 2025, 20:50

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: sobota, 18 stycznia 2003, 13:50 
witam
proszę o pomoc bardziej zaawansowanych użytkowników freesco.
moja przygoda z tym systemem trwa dopiero trzy miesiące i dzięki forum na arx dawałem sobie radę sam ale to mnie przerasta i na 100% nie tylko mnie. jedna uwaga : dokładnie zapoznałem się z archiwum i ze sposobem użycia przycisku "szukaj" więc proszę o powstrzymanie się od złośliwych uwag - nie każdy rodzi się "guru" prawda?
teraz fakty:
na moim komputerku stoi freesco 0.2.7 i działa jako router na 3 kompy
na standartowych ustawieniach jak z kartki nie ma problemu z grami sieciowymi po lanie tak samo z Quake3 i Unreal Turnament można postawić serwer na który wejdą tak z lanu jak i z sieci
problemy za to sprawia gra Cossacks i Settlers 4
można dołączać do gier postawionych przez innych wszystko jest ok
natomiast nie można stawiać serwera u siebie (serwer odpowiada że są pozamykane porty)
sprawdziłem porty od Cossacka wygląda to tak
Which ports do I have to enable/unlock to play Cossacks online ?
(refers to Router,Firewall or Network) Please enable/unlock the following ports:
Ports for GameSpy:
6667 (IRC)
80 (HTTP)
3783 (Voice Chat Port)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
Ports for DirectPlay:
Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound
Inbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400, Outbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400
Inbound UDP Connections 2300-2400 2300-2400 , Outbound UDP Connections 2300- 2400 2300-2400

na forum tymczasowym na

http://serwis.org/viewtopic.php?t=245&sid=8d4788838a084f27b506f008beef99b2

Kipa odpowiedział tak:
""Kiedyś chciałem zrobić takie cuś, ale nie mogłem tego przetestować, więc na razie to nie działa
Przetestuj więc, może dojdziemy do wersji działającej
UWAGA! Osoba przyłączająca się do gry musi być poza siecią i podawać adres IP servera FreeSCO
Zapisz plik (np.) /rc/d_play a następnie wywołaj z palca d_play /IP_wewn_kompa/ np. d_play 10.1.0.5 (to oczywiście wewnętrzne IP serwera gry)
Pozostali gracze wewnątrz sieci przyłączają sie po wewnętrznym IP
przykład 1. Kod:
. /etc/chat.pwd
ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624
ipportfw -A -R $1/47624 -u $LOCAL/47624
ipautofw -A -h $1 -d tcp 2300 2400

odwołanie: (na razie osobno, jak będzie działać wstawimy do d_play) Kod:
ipportfw -D -t $LOCAL/47624
ipportfw -D -u $LOCAL/47624
protokół UDP jest tu nadmiarowy (linie gdzie jest -u)

przykład 2.
Nie mam pojęcia na co to jest, bo brak tu numeru IP hosta gry, ale można spróbować, nic nie kosztuje Kod:
ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624

_________________
KIPA
Znalazłem w ver. 0.3.0 gotowca dla AOE II
Wynikowo powinno być tak: Kod:
ipportfw -A -R $1/47624 -t $LOCAL/47624
ipportfw -A -t $LOCAL/28800 -R $1/29000
ipportfw -A -R $1/6667 -t $LOCAL/6667
ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1
Dla większości gier Kod:
ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624
ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170
ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092
ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1

Jak wspomniałem, ja tego nie testowałem, więc proszę o opinie, sam jestem ciekaw.
_________________
KIPA

Tu sa moje niektóre (nieudolne :oops: )testy
robiłem też inne i niestety nic to nie daje serwera nadal nie można postawić::

Linux 2.0.38 (s) (ttyp1)

[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/47624 -R $1/47624
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/7170 -R $1/7170
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipportfw -A -t $LOCAL/2092 -R $1/2092
ipportfw: illegal destination specified
[Linux] ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h $1
Memory fault
[Linux] ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h $1
Memory fault
[Linux] ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624
[Linux]
powyżej widać wyniki moich testów nic nie dały
każdy inny wpis dale taki odzew
ipportfw: illegal destination specified
musiałem też zrestartować serwerek bo cusik się freesco pokaszaniło
wytłumaczę jeszcze raz o co chodzi bo ostatnio zrobiłem to nieprecyzyjnie:
gracz łączy się przez multi z serwerem matką (shel)
tam szuka kandydatów na nieboszczyka :lol:
jeden uruchamia gre wydaje mi się że jest ona na jego kompie , serwer matka tylko pośredniczy w kontaktach
teraz pytanie:
proszę o w miarę proste wytłumaczenie laikowi o co chodzi i jak to zrobić aby wszystko działało (myślę że przyda się to nie tylko mnie)
tylko jak można to tak w miare łopatologicznie :oops:
z góry THX


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 20 stycznia 2003, 21:13 
nikt nie ma żadnych pomysłów :?:
ludzie pomocy sam nie dam rady :oops:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 20 stycznia 2003, 23:27 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Na tymczasowym forum dałem też odpowiedź, ale dla pewności jeszcze raz:
Musisz zastąpić zmienne konkretnymi wartościami i tak:
zamiast $LOCAL wpisz IP swojego serwera (to widziane z internetu)
zamiast $1 wpisz IP serwera gry (wewnętrzne tego gościa co odpala hosta gry)

Jak zrobisz to w skrypcie (nic nie zmieniaj) ale nie zapomnij o:
: [/] [] ()
. /etc/chat.pwd
i podaniu przy wywołaniu parametru jakim jest wewnętrzne IP hosta gry.

Gdybyś jednak dalej otrzymywał takie komunikaty, radziłbym wnikliwiej poczytać o przekierowaniu i dokładnie wpisywać komendy, bo z tym jest jak na razie problem.
Możesz dla testu dopisać jakieś przekierowanie w forward.cfg i zobaczyć jak wygląda prawidłowo przekierowany port komendą
: [/] [] ()
ipportfw -L

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 21 stycznia 2003, 16:40 
:oops: ok bije się w klate i przyznaje zawaliłem sprawe z tymi wpisami :oops:
teraz zrobiłem tak:przez telnet
. /etc/chat.pwd
ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -t 192.168.0.2/34000
ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -u 192.168.0.2/47624
ipautofw -A -h -d tcp 2300 2400
ipportfw -D -t 192.168.0.2/47624
ipportfw -D -u 192.168.0.2/47624
ipautofw -A -d tcp 2300 2400 -c tcp 47624
z tym zero problemów
test2
ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -t 192.168.0.2/34000
ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -u 192.168.0.2/47624
ipportfw -A -R 217.96.164.94/34000 -u 192.168.0.2/34000
ipportfw -A -R 217.96.164.94/47624 -t 192.168.0.2/47624
ipportfw -A -R 169.232.228.126/13142 -t 192.168.0.2/13142
ipportfw -A -R 216.177.89.34/29900 -t 192.168.0.2/29900
ipportfw -A -R 216.177.89.49/29920 -t 192.168.0.2/29920
ipportfw -A -R 216.177.89.36/6667 -t 192.168.0.2/6667
tak samo jw
test3
ipautofw -A -h 217.96.164.94 -d tcp 2300 2400
ipportfw -D -t 192.168.0.2/47624
ipportfw -D -u 192.168.0.2/47624

i znowo ok ale to nic nie dało nadal nie mogę serwera postawić
może ping jest potrzbny? na serwerze pokazuje że nie mam pingu
da się to jakoś odblokować?
Kipa dzięki za twórczą krytykę należało mi się
:oops:
a jeszcze takie coś:
[Linux] ipfwadm -M -ln
IP masquerading entries
prot expire source destination ports
tcp 119:59.99 192.168.0.3 216.177.89.36 1565 (63578) -> 6667
tcp 119:50.89 192.168.0.3 216.177.89.49 1563 (63577) -> 29920
tcp 119:48.99 192.168.0.3 216.177.89.34 1561 (63576) -> 29900
udp 04:18.29 192.168.0.3 169.232.228.126 13142 (63501) -> 13142
udp 07:05.00 192.168.0.3 217.96.164.94 34000 (63419) -> 34000
na drugim kompie w sieci brat grał z gościem właśnie w cossacka
a tak to wygląda w tej chwili:

UDP 192.168.0.2/34000 > 217.96.164.94/34000
TCP 192.168.0.2/6667 > 216.177.89.36/6667
TCP 192.168.0.2/29920 > 216.177.89.49/29920
TCP 192.168.0.2/29900 > 216.177.89.34/29900
TCP 192.168.0.2/13142 > 169.232.228.126/13142
TCP 192.168.0.2/34000 > 217.96.164.94/3400
co jeszcze źle robie?
pozdrawiam S.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 21 stycznia 2003, 23:29 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
No to teraz pozostaje ustalić, jakie porty należy przekierować. Tu może pomóc taki programik na winzgrozie (NetMon), który monitoruje sieć i podaje kto i na jakie porty się podłaczył. Odpala się go na serwerze gry.
Dla przypomnienia podaję:
Gościu z zewnątrz (koniecznie z poza sieci gdzie postawiony jest serwer gry) podłączyć się musi na publiczny adres IP serwera FreeSCO.

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa, 22 stycznia 2003, 12:33 
trochę to nieprecyzyjnie opisałem
jak wchodzę w tryb multi player t pojawia się jak gdyby czat i lista założonych gier
jak ktoś zakłada gre to dusi create game i gotowe jest to potrzebne do zaliczania pkt za gry
więc sprawa z wchodzeniem na moj IP raczej nie zagra :cry:
teraz tak ja nie mam tam pingu i przeważnie tak jest jak ktoś jest za firewalem i to najprawdopodobniej boli ten serwer
nie da się jakoś tego pingu odblokować? a po gierce zrobić jak było?
i co to tak na marginesie daje:
ipfwadm -I -i accept -W ppp0 -o
albo to?
ipfwadm -I -d accept -W ppp0 -o
bo coraz mniej rozumiem :oops:
sory że głowe zawracam
pozdrawiam S.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa, 22 stycznia 2003, 23:09 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Czyli w gierkę możesz grać, jak zrozumiałem, więc nie zawracaj sobie tym głowy - a pingu nie będzie (to był taki sympatyczny pingwinek)

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 23 stycznia 2003, 13:57 
w grę to ja mogę grać nawet bez przekierowania :?
chodzi o to że chcę serwer postawić a nie mogę :?
pozdrawiam S.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 23 stycznia 2003, 16:44 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Kiepsko się z Tobą gada. Pomieszało Ci się granie na serwerze, który jest widoczny bezpośrednio w internecie z odpaleniem go za firewallem w sieci wewnętrznej. Więc lepiej się trzymaj tematu, bo mam wątpliwości, czy robisz to co trzeba.

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek, 23 stycznia 2003, 20:37 
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
chodzi właśnie o serwer widziany z internetu
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sobota, 25 stycznia 2003, 19:26 
:cry: ta da się postawić taki serwer z grą żeby był widziany z internetu czy nie da :?:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: niedziela, 26 stycznia 2003, 23:45 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
Jasne, że się da :!: Trzeba tylko wiedzieć, co się robi i jakie porty przekierowuje. :D

Jak będziesz gotowy - daj znać. Napisz jaką grę wybrałeś, jakie porty, wymagają przekierowania, na jakim kompie (IP wewnętrzne) i za jakim serwerem (IP serwera freeSCO) postawisz hosta gry i z jakiego adresu chcesz się przyłączyć (IP kolegi z internetu - jak jest za firewall'em to IP zewnętrzny jego serwera brzegowego). Dane nie muszą być prawdziwe, ale realne, musimy mieć punkt odniesienia i dla logiki muszą być poprawne, bez kiksów - to dla rozumowania forumowiczów.

Jak będzie to miało ręce i nogi do przystąpimy do działania. :idea:

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek, 27 stycznia 2003, 21:30 
nie ma problemu z moimi danymi serwera
217.97.10.xxx -mój IP SDI :wink:
192.168.0.1 - ip serwera freesco
192.168.0.2 -mój ip
192.168.0.3 - ip drugiego kompa jest jeszcze jeden ale na nim nie gram
takie porty podaje producent gry COSSACKS polecam fanom strategii

Ports for GameSpy:
6667 (IRC)
80 (HTTP)
3783 (Voice Chat Port)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
Ports for DirectPlay:
Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound
Inbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400, Outbound TCP Connections 2300-2400 2300-2400
Inbound UDP Connections 2300-2400 2300-2400 , Outbound UDP Connections 2300- 2400 2300-2400

i faktycznie jak się je zablokuje z połączenia nici sprawdzałem
z innymi danymi jest problem:
1. nie znam nr ip przeciwnika grę zakłada sie na shelu (coś jak czat)
do utworzonego pokoju ładują się przeciwnicy i jak wszyscy są gotowi to wciskam start i do boju :lol: tak jest w windzie
2. jak jest firewal nie można zakładać serwerów
3.sprawdzałem programem lanscan (lipa) jakie porty otwiera gra i na jakie ip -- ip gracza z sieci jak można się domyślać inny za każdym razem :lol: --porty też :?: ale wszystko wysokie zakresy (Initial TCP Connection 47624 Outbound 47624 Inbound )tylko ten jest zawsze 6667 na tym jest irc można pogadać w czasie gry

Tu cytat:

[Linux] ipfwadm -M -ln
IP masquerading entries
prot expire source destination ports
tcp 119:59.99 192.168.0.3 216.177.89.36 1565 (63578) -> 6667
tcp 119:50.89 192.168.0.3 216.177.89.49 1563 (63577) -> 29920
tcp 119:48.99 192.168.0.3 216.177.89.34 1561 (63576) -> 29900
udp 04:18.29 192.168.0.3 169.232.228.126 13142 (63501) -> 13142
udp 07:05.00 192.168.0.3 217.96.164.94 34000 (63419) -> 34000
na drugim kompie w sieci brat grał z gościem właśnie w cossacka
a tak to wygląda w tej chwili:

Tak więc nie znam nigdy ip przeciwnika , poznajemy się na shelu
więc na freesco musiałyby być otwarte te porty podane wyżej (no chyba że się myle)
dla lepszego poznania tej gierki mogę ją pożyczyć :wink: :lol: :wink:
innych pomysłów na razie brak :oops:
sory Kipa ale cienki jestem w LINUX jak człowiek na windzie siedzi to połapać się co i jak to ciężko jest ( a freesco od września mam dopiero :oops: ) ale leczę się z tego intensywnie :P
pozdrawiam Fulko
mój gg 1941389


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek, 28 stycznia 2003, 00:01 
Offline
MODERATOR

Rejestracja: czwartek, 11 lipca 2002, 09:39
Posty: 822
Lokalizacja: Bytom
No to już trochę lepiej, umówmy się jeszcze, że grę będzie zakładał 192.168.0.2
Wówczas przekierowania należy dokonywać na ten adres.
Jeżeli tylko na tym kompie będę zakładane gry, przekierowania można ustawić w pliku /mnt/router/forward.cfg

Efekt powinien być taki, że gościu z zewnątrz, będzie się mógł przyłączyć, natomiast wszyscy z Twojej sieci NIE.
Dlatego oni muszą się dołączyć do gry w inny sposób (nie znam gry więc nie podpowiem), ale bezpośrednio, podając wewnętrzny adres 192.168.0.2.

Do podglądania portów używam NetMon.exe

_________________
Zawsze znajdzie się ktoś, kto nie wie, że tego się nie da zrobić - I to zrobi :!:

Obrazek Kipa
http://www.FreeSCO.w.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa, 29 stycznia 2003, 17:27 
OK a jak zrobic przekierowanie na neo+ - tam jest dynamiczne IP - co mam podac ? moze zamiast IP mozna cos z eth0 ...


Na górę
  
 
 Tytuł: Pomoc!!!!!!!
Post: środa, 29 stycznia 2003, 20:59 
Korzystając z mcsmall w pliku rc_user w linijkach bootowania (start rc_user) wpisujesz:
ipautofw -A -r tcp portpoczątkowy portkońcowy -h adresIPwewnętrznyWsieciipautofw -A -r udp portpoczątkowy portkońcowy -h adresIPwewnętrznyWsieci

U mnie to działa znakomicie porty sie nie wieszają po czasie powinno wszędzie działać UWAGA nie dawać duzych przedziałów poniżej 2000...
Tylko krótkie mozna dać np 1000 1050 ale nie np. 1 60000 gdyż zablokujemy cały net... Działa to we wszystkich znanych mi grach (Diablo2 ,Mohaa nie mówiąc o gg i Direct Connect) mogę stawiać tam servery...


Pozdrawiam Dariusz...


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 31 stycznia 2003, 00:32 
witam
niestety nadal nic :(
jestem już trochę zdesperowany Obrazek
postaram się jutro zamieścić co robiłem może wtedy wyjdzie błąd
a może powoduje to brak nieszczęsnego pingu?
nie jestem niestety dosyć dobry żeby sobie sam poradzić :cry:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek, 31 stycznia 2003, 01:34 
HellFire super :) - dziala :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa, 5 lutego 2003, 20:48 
zrobiłem tak (przez telnet):
. /etc/chat.pwd
ipportfw -A -R 192.168.0.2/47624 -t 217.97.10.xxx/47624
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/28900 -R 192.168.0.2/28900
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/27900 -R 192.168.0.2/27900
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/29900 -R 192.168.0.2/29900
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/29901 -R 192.168.0.2/29901
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/13139 -R 192.168.0.2/13139
ipportfw -A -R 192.168.0.2/6667 -t 217.97.10.85/6667
ipautofw -A -r tcp 2300 2400 -h 192.168.0.2
ipautofw -A -r udp 2300 2400 -h 192.168.0.2
ipportfw -A -t 217.97.10.xxx/47624 -R 192.168.0.2/47624
ale niestety nadal nic
nadal nie mogę postawić serwera widzianego z internetu nie można też wejść do mnie na ip


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting: Compus-Net
RobertKonik.pl